Novinky

Acura Integra Type S na prvních fotkách! Ikona se vrátí v létě 2023!

Návrat modelu Integra do portfolia Acury provázelo u spousty lidí rozčarování, protože měli tohle auto zafixováno jako nekompromisní sporťák Integra Type R s karoserií kupé, ne jako 5D s přeplňovanou patnáctistovkou. Jenže integra byla původně úplně normální pětidveřový liftback na bázi civicu, jako ta současná. Ale už brzy se dočkají i nespokojenci – příští léto jde do prodeje sportovní Acura Integra Type S! Jasně, nebude to kupé, i nadále zůstane u pětidveřové karoserie fastback, ale dostane tu nejlepší možnou techniku – bude odvozena od Civicu Type R.

Acura už sice nechala pár novinářů v Japonsku vyzkoušet prototyp ITS, ale zůstává tajemná, pokud jde o technické detaily. Bude mít samozřejmě šestistupňový manuál, samosvor a motor 2.0 VTEC Turbo, uvádí ale pouze „výkon přes 300 koní“. Americký CTR má 320 koní, EU/JDM má 330 koní, kolik tedy bude mít integra? Jsem si téměř jistý, že stejně …nebo o něco méně. Integra Type S určitě nebude reinkarnací motorkáry ITR, ale prémiový hot-kompakt, jenž musí jízdní výkony skloubit s dalšími požadavky, kladenými na prémiové auto. Takže se zase najdou nespokojenci, 😉 nicméně ITS trochu jiným zaměřením krásně doplní CTR a auta si tak nebudou konkurovat.

4 komentáře: „Acura Integra Type S na prvních fotkách! Ikona se vrátí v létě 2023!

  • Type S vypadá skvěle snad ze všech úhlů 👍

    • Nemohu, než souhlasit, jsem nadšený, sluší jí i ta kamufláž! 🙂

  • Dobrá otázka bude, kam se to posune cenově, počítám, že to vyleze někam k 50k USD (Integra stojí 30k, Civic Si 28k a tajpár 43k) a to bude za takové auto dost. Taky kolik lidí osloví „prémiové“ zaměření, protože tajpár je „nejlepší FWD hot hatch“, což ale v prémii nic neznamená, RS3, M2 nebo AMG jsou jinde imageově i cenou. Přitom tehdá kdysi dávno „udělalo“ integru právě to, že byla nekomfortní, ostrá a neměla odpovídajícího Civika. Situace je tedy významně jiná a cílovka taky, uvidíme, co se z toho stane. Při dnešním trhu, kdy se tajpár prodává za naprosto ulítlé ceny kvůli nedostatku aut je možné cokoliv.

    • Předpokládám, že to bude tak 48-49, S3 a 2 GranCoupe 35i začínají na 47, o RS3 nebo M2 nemůže být vůbec řeč. 😉 Papírově, reálně to bude 75, protože po tom bude hlad, jako po CTR, minimálně do doby, než začne Honda zase vyrábět v normálních počtech. Vyšší cenu bude Acura asi obhajovat lepší výbavou, větším výkonem a exkluzivitou 6MT.
      Od CTR se odliší adaptivním podvozkem, ELS audiem a pár kily izolace navíc. Určitě bude cílit na jinou skupinu, ale stejně se nevyhne srovnání, logicky, z něhož určitě nevyjde jako vítěz. Zřejmě nebude tak ostrý, holt musí zapůsobit na jinou cílovku, než boy racers.

Komentáře nejsou povoleny.