Novinky

C+Walk S: Today, Tomorow, Toyota

Vzpomínáte ještě na evropský slogan Toyoty z počátku milénia? Tak teprve teď, po více než deseti letech, začíná dávat smysl. 😀 Populace vyspělých zemí stárne a s tím samozřejmě souvisí také úbytek motoristů. Ale nebojte se, Toyota s námi bude i poté, co už nám dávno seberou řidičáky. 😉 její průzkum ukázal, že lidé ve věku 75 let a starší mají problémy už po 100 metrech chůze – a tohle je řešení.

Japonská jednička představila zbrusu nový model Toyota C+Walk S, což není nic jiného, než fakt pěkné elektrické kř… tedy chtěl jsem říct elektrický vozík, určený právě seniorům. Tříkolka má všechno, co senior potřebuje – křeslo s odkládacím prostorem pod ním, řidítka, osvětlení, lehkou baterii, elektromotor a výškově stavitelný podvozek. 🙂 A také něco navíc v podobě asistenčního systému, jenž například zpomalí tříkolku na rychlost 2 km/h v případě, že detekuje překážku, jíž je třeba objet. A nemusíte se bát, že gangy důchodců budou terorizovat cyklostezky a pálit gumy na parkovišti před Penny, topspeed Toyoty C+Walk S je 6 km/h, což je sice docela svižná, ale furt jenom chůze. Dokud se do toho tedy nevloží tuningové firmy. 😉

Skromná Li-Ion baterie o hmotnosti 2,5 kg vystačí maximálně na 12 km jízdy, což je asi tak akorát na odpolední procházku, tedy vlastně projížďku, poté ji lze vyjmout a za 2,5 hodiny plně dobít z běžné zásuvky. Pro větší cestovatele by mohla být vybudována síť dobíjecích stanic u kaváren a cukráren, pojem cafe racer by hned měl úplně nový rozměr. Tříkolková koncepce skútru byla zvolena proto, že je nejlepší z hlediska nastupování a vystupování, možné problémy se stabilitou v zatáčkách opět vyřeší elektronika, která při manévru sníží rychlost vozítka. Sorry, no drift…

Základní cwalík stojí v Japonsku s ohledem na ceny běžných skútrů, ale i aut docela balík – začíná na 85 tisících korunách a verze s asistenčním systémem přijde na 86 tisíc, ale holt to působí jako prémiovka… 😉 Vybírat lze ze čtyř barev karoserie a objednávat lze už nyní v JDM dealerské síti Toyoty. Doufám, že se C+Walk S (nebo spřízněné modely C+Walk T a C+Pod) blízké době objeví i v Evropě, klientela bude kvapem přibývat i zde. A už se těším na srovnávací test se Suzuki ET4D. 😀

Jeden myslel na “C+Walk S: Today, Tomorow, Toyota

  • V popisu chybí zmínka o tom červeném klíči – to je něco jako červenej klíček v Hellcatu nebo Demonu, ne? Po jeho připojení se zvýší rychlost na 8 km-h a odemkne se drift mód 🙂

    Akorát pro USA to bude potřebovat 2x takový výkon i baterky, aby to uvezlo běžného hroch-style důchodce…

Komentáře nejsou povoleny.