Novinky

Rekord pro Toyotu GR Corolla Morizo: už stojí jako NSX

V březnu jsem se (opakovaně) věnoval tématu předražování sportovních aut dealery v USA. Posledně jsem nevěřil svým očím, že za speciální edici Toyoty GR Corolla Morizo chtěl dealer v Texasu přes 90 tisíc dolarů, přestože výrobcem doporučená cena je 54 tisíc dolarů. Ale jestli jste si mysleli, že drzost prodejců tím dosáhla vrcholu, není tomu tak. Ani vzdáleně…

Prodejce Heritage Toyota Owings Mills v Marylandu teď překonal i ty nejšílenější představy, když inzeruje GR Corollu Morizo za …sedíte?… 152 tisíc dolarů! Nejen že to je v přepočtu 3,3 milionu korun, ale pro srovnání – na sumě 157 500 dolarů začínal v roce 2021 hybridní supersport Acura NSX. A to ještě vůz není na prodej, jedná se tedy teprve o předběžný nástřel. Tento prodejce Toyoty tedy dokonale splňuje často používaný americký termín pro dealery automobilů „stealer“.

Toto jednání prodejců je dost zarážející, průzkumy ukazují, že zákazníci, kteří za auta přeplatí, se ke stejnému dealerovi už nevrací a často dokonce změní i značku a toto jednání navíc poškozuje image automobilky, ale jak je vidět, někteří si z těchto zjištění vůbec nic nedělají.

Jeden myslel na “Rekord pro Toyotu GR Corolla Morizo: už stojí jako NSX

  • Za mě cajk – jestli to nějakej blázen dá – nebo třeba bude nadšen z nějaké ohromné slevy, jakože za to dá „jen“ 120k – tak proč ne. Kdybych dnes měl Morizo v garáži a dal inzerát, taky to nevyhodím za 750k CZK, ale zkusím dvojnásobek a uvidíme, jestli se někdo chytne. Slevit můžu vždycky. Ještě pořád se GR Yaris prodává ojetý dráž, než kolik stál nový a stále jsou inzeráty na GR86 typu „přenechám auto s dodáním v červnu za 250k“.

    Samozřejmě, dealer riskuje, že na něj bude pořádán hon a kvůli předraženému Morizu neprodá ani žádnou RAVku, ale co si budem povídat, cílovka pro obojí je diametrálně odlišná a na větší bojkot to nebude. A jestli takovej zákazník už nepřijde? Vždyť je to jeden blázen, co ho nikdo nenutil to kupovat, bez něj se dealer určitě nesloží. Holt je taková doba, viníkem je nakonec stejně automobilka, která odmítá normální auta dodávat v normálních počtech.

    Dtto třeba předražený tajpár u nás – cca 240k z ceny je jen výpalné grýntárdům a přesto to Honda odmítá vozit, dle toho, co jsem různě slyšel, tak prý „není hezké platit vůbec nějaké pokuty, aby to vypadalo zeleně“. Takže radši auta nevyrobí a dělají to vzácným, přestože i tak celou palbu zacvaká zákazník a mohlo by jim to být jedno (rozhodně na majitele tajpára nedoplácí majitelé Jazzu, to platilo tak trochu u 10G, u 11G už ne).

Komentáře nejsou povoleny.