Novinky

Toyota GR H2 Racing Concept: závoďák na vodík

Toyota neslaví letošních 100 let závodu 24 hodin Le Mans jen priusem s bodykitem, na okruhu La Sarthe dnes představila studii vytrvalostního prototypu GR H2 Racing Concept, jenž, jak název napovídá, dává základ budoucímu závoďáku na vodík. Od roku 2026 totiž bude podnik 24 hodin Le Mans otevřen i pro vodíkové vozy a Toyota, která vidí v tomto prvku dost zásadní součást své budoucnosti, si tuto příležitost zjevně nenechá ujít. A vypadá to velice dobře, co říkáte? 😉

Toyotu GR H2 Racing Concept představil na Le Mans sám Akio Toyoda a prozradil, že je dlouhý 5,1 m a široký 2,05 m, je tedy výrazně větší, než aktuální hybrid (4,65 x 1,9 m). Když tady mluvíme o vodíkovém závodění, nepůjde o vůz s palivovým článkem, tedy elektromobil, vodík se bude spalovat v klasickém, zatím neupřesněném pístovém motoru. GR H2 bude společně vyvíjet evropská pobočka Gazoo Racing v Kolíně nad Rýnem a japonská v Higaši Fudži.