Novinky

Toyota Corolla Cross H2 Concept: 300 koní ve vodíkovém crossoveru?

Pokračujeme v krasojízdě smrští novinek Toyoty z posledních dní, po bZ Compact, Hilux H2 a C-HR Prologue tu nyní máme koncept Toyota Corolla Cross H2. Označení Corolla Cross H2 prozrazuje, že půjde zase o vodíkové auto, ale tentokrát nikoli s palivovým článkem. Crossover sice má tlakové nádrže ze sedanu Mirai, ale vodík z ní končí v upraveném motoru 1.6 Turbo z Toyoty GR Yaris/GR Corolla, jenž Gazoo testovalo v letošní sezoně při závodech Super Taikyu, kde jej naladilo na výkon lehce přes 300 koní, samozřejmě v lákavé kombinaci se šestistupňovým manuálem.

Parametry konceptu na bázi rodinné Corolly Cross nebyly uvedeny, 300 koní by asi v případné produkční verzi neměla, ostatně není k tomu důvod, ale nějakých 190-200 koní by kompaktnímu rodinnému autu určitě slušelo. Na auta s vodíkem v motoru si ale ještě budeme muset počkat, podle Toyoty je vývoj hotov ze zhruba 40 procent, celý projekt však evidentně myslí vážně a za pár let bychom skutečně mohli s takovými auty běžně jezdit – a to bez nutnosti vozit s sebou stovky kilogramů akumulátorů.

5 komentářů: „Toyota Corolla Cross H2 Concept: 300 koní ve vodíkovém crossoveru?

  • CC určitě 300 hp mít nebude a ani nepotřebuje, ale co je důležité, že GR modely by to mít mohly. Uvidíme, jestli bude z vodíku alternativa, podle mě ne, není politický zájem a soudruzi mají zainvestováno v baterkách, tak to budou tlačit hlava nehlava. Ale pokud to s tím grýndýl fašismem přeženou, je klidně možné, že se alternativám dá zase prostor.

    Stačí se podívat, jak to bylo s čínským morem – ještě v únoru brutální tlačení fajzrů a dalších sraček, žvásty politiků o tom, jak tady po zimě budou už jen očkovaní a mrtví a dnes hele ho, penězovody vedou jinam. Vedou lépe? Neřekl bych. Ale vedou prostě jinam a stačilo relativně málo, válka někde 1000 km daleko. Takže uvidíme, naděje prý umírá poslední, ale radši bych se toho dožil dřív, než umřu já.

    • Alternativa to určitě bude, z donucení. Až se zjistí, že kamiony nebo užitkáče, co denně udělají 500+km, fakt nemůžu jezdit na baterky. A osobáky se na tom svezou.

      • King: uvidíme, spíš mám obavu, že pro vyvolené budou chrochtáky a plebs bude baterkovat nebo jezdit mastnou tyčí. Z tohoto mráčku podle mě nezaprší – vodík se bude muset prosadit jinak, nebo nebude.

  • to jsem zdvedav jak se Toyota popasuje s tim, ze ucinnost spalovaku je o mnoho mensi nez vodikovyho clanku. Tzn. ze to auto bude mit dost mizernej dojezd nebo bude pulka auta nadrz.

    • Jo, účinnost je velký problém, je ještě horší, než u normálního spalováku. Palivový článek je 2-3x lepší. Bude to chtít velkou bombu. Vyšší spotřebu asi vykompenzuje nižší pořizovací cena. 😉

Komentáře nejsou povoleny.