Novinky

Honda e nedostane nástupce, skončí bez náhrady

Prémiový městský hatchback Honda e, první elektrický model značky v Evropě a Japonsku a současně nejstylovější háčko za hodně dlouhou dobu, po uplynutí standardního životního cyklu skončí bez nástupce a Honda tím pádem tuto kategorii automobilů opustí. Další elektromobily v čele s novinkou e:Ny1, už budou crossovery vyšších kategorií. Je tím pádem dost pravděpodobné, že se nedočkáme žádného výrazného vylepšení techniky v rámci faceliftu, pokud vůbec nějaký přijde. Honda vysvětluje tento krok nezájmem zákazníků o městské BEV, ti dávají podle tvrzení automobilky přednost SUV modelům. Stále sice platí, že Honda nabídne elektrické miniauto a malý užitkový vůz, ale to se bude týkat pouze kategorie kei na JDM.

No, popravdě řečeno Honda trošku kecá. Vloni figurovalo na předních místech žebříčku prodejů BEV v Evropě hned několik mini a malých aut. Konkrétně velikostně velmi podobný Fiat 500e byl třetí(!) a Renault Zoe osmý(!). O něco větší Peugeot e-208 čtvrtý, Dacia Spring desátá a mini Cooper SE třináctý. Samozřejmě bychom našli malé elektromobily i na spodním okraji hitparády ( VW e-UP! 34. místo, Smart EQ fortwo 28. místo), ale rozhodně neplatí obecně, že by o malá elektrická auta nebyl v Evropě zájem.

Zájem není o Hondu e, které srazila vaz smrtící kombinace vysoké ceny a jednoho z nejmenších dojezdů na trhu, prémiové atributy v podobě pohonu zadních kol, fun-to-drive faktoru, moderního displejového interiéru, kamer místo zrcátek nebo bezrámových oken to zachránit nedokázaly. Vedení Hondy navíc dost možná model e zařízne i s jistou škodolibostí a zadostiučiněním, auto si totiž doslova vyvzdorovali inženýři Hondy, kteří přesvědčili management, že atraktivní retro design bude receptem na úspěch a městský vůz si dokáže pragmaticky odůvodnit malou kapacitu baterií. Jenže to se nestalo, i když je samozřejmě otázkou, jak by se věci vyvíjely, kdyby éčko stálo o 200, 250 tisíc korun méně.

Jsem zvědavý, jaké argumenty u Hondy padnou, pokud zákazníci usoudí, že je vlastně i e:Ny1 s ohledem na svou kategorii a dojezd poměrně drahá…

4 komentáře: „Honda e nedostane nástupce, skončí bez náhrady

  • To je roztomilý – Honda teda po failu s éčkem jde zopakovat dva problémy éčka i v kategorii SUV, kde bude taky vysoká cena a prd dojezd 😀 Plus jako bonus tradičně zaříznou model, aby náhodou nemohla vzniknout nějaká ta tradice. Prostě, proč lidem dát to, co chtějí (tj. auto, které někam dojede za trochu rozumnější cenu), to se na ně radši vyserem a pošlem projekt k ledu a vytáhnem na ně další auto s nic moc dojezdem a ještě horší cenou.

    Jo, to bude terno, jsem zvědav, jestli to taky zaříznou a když, tak s jak geniálním odůvodněním (úplně vidím, že to bude něco jako „lidé do města preferují mnohem větší SUV než enyuan“. Protože když milionář, co roupama neví co by a tak koupí manželce uhlomergl za 3 mega, tak to je pak jasný, že takový auto potřebuje i Honda a pak to teprve rozjedou. Chjo…

  • 🙂 éčko teda skončilo jako jednorázová imageovka.

  • Podle mě Honda věděla, že nemá techniku, tak chtěli, aby to bylo alespoň hezký, což se povedlo. Ale jako obvykle to zabili cenou… Připomíná mi to čím dál tím víc sovětské: „Chtěli jsme to udělat co nejlépe, ale dopadlo to jako vždycky“… 🙂 Viz. též Honda HR-V (ZR-V) se na USA trhu má profilovat jako sportovní SUV, ale dostala 2.0 atmosféru. No a prodeje jsou odpovídající…

  • Jediná pozitivní věc je, že na mobile.de se prodávají skoro nejeté kusy za moc pěkné peníze.

Komentáře nejsou povoleny.