Novinky

Mazda MX5 ND zůstane ve výrobě, „dokud to bude možné“

Mazda v říjnu představila druhý facelift ND3 aktuální generace MX-5, neznamená to však, že by bylo „endéčko“ uzavřenou záležitostí. Shigeki Saito, manažer programu miaty, přiznal, že se čtvrtá generace ještě nechystá k odchodu. Bude se ještě pár let prodávat – a možná i více, než jen pár. „Chceme si ND ponechat tak dlouho, jak to jen bude možné a přitom samozřejmě musíme vyhovět řadě nových předpisů“. Důvodem jsou obavy z připravované páté generace, která ani ještě nemá interně stanovený termín!

Ta příští, jak známo, už bude hybridní, Mazda se však podle pana Saita bojí toho, že s baterií bude moc těžká a vzdálí se tak filozofii MX-5, proto by ráda počkala, až se nové generace akumulátorů zmenší a teprve poté přijde čas na elektrifikovanou MX-5. Do té doby má Mazda pro ND naplánováno „něco velmi skvělého“ a přemýšlí se o „skvělých speciálních edicích“. Mezi nimi nejspíš bude i 35th Anniversary. 😉 Tak to nejsou vůbec špatné zprávy, těším se (jako) děcko. 😉

A moment… Proč taková obava o váhu páté MX-5, když to má být mild hybrid s jen trošku větším startovacím akumulátorem? No, věc se má asi tak, jak ve fcb diskuzích psali pesimisté (nebo realisté?). Pátá generace se odkládala tak dlouho, že v době jejích příchodu už možná mild hybrid nebude stačit a bude nutné z ní udělat full-hybrid, pokud ne přímo plug-in hybrid. To by sice zajistilo splnění vlhkého snu mazda-ultras na wankel pod kapotou, ale zároveň by to znamenalo značný nárůst váhy. A vzhledem k tomu, že Mazda velikostí ND dost lidí naštvala, nová generace navíc má být zase o kus větší – a to také znamená hmotnost navíc. Ale nechme hirošimské inženýry, ať si lámou hlavy a těšme se, co nám ND ještě přinese.

4 komentáře: „Mazda MX5 ND zůstane ve výrobě, „dokud to bude možné“

  • S každým dalším článkem mi přijde víc a víc pravděpodobné, že svoji MX-5 ND2 si nechám už na „věčné časy“ 🙂 Všechno bude velké a těžké a to přece nevadí, to se dožene výkonem.

    • Stern: naopak je vidět že Mazda si to nemyslí a proto dělá maximum tak, aby dohánět váhu výkonem nemusela. Už od úplného prvopočátku Miaty bylo vše podřízeno nízké váze a to je ta úplně nezjákladnější mantra, kterým se její vývoj řídil a řídí. Takže „dohánění váhy výkonem“ nebude rozhodnutí Mazdy, ale nutnost vyplývající z brusele a jak to dopadne teprve uvidíme. a že to „vadí“, toho si budou v Mazdě vědomi velmi dobře, ale bude jim to houby platné.

      • Jasně, to nebyl hate na Mazdu, Mazda je pro mě poslední mohykán, který dělá zajímavá auta za normální peníze a v rodině i ve firmě kupujem poslední roky jenom Mazdy. Však taky kdyby Mazda neudělala MX-5 ND, tak není v této třídě už teď co koupit. A je fajn, že ji bude tvrdohlavě dělat dál, dokud to půjde.

    • Já si naopak myslím, že ND3 ještě přinese zajímavá průběžná vylepšení a nejlepší bude pořídit auto z posledního roku.
      Ale proti ND2 samozřejmě nelze nic namítat. 😉

Komentáře nejsou povoleny.