Všichni víme, na co Nissan myslel, když pro Japan Mobility Show (JMS) 2023 připravil koncept Hyper Force – i ti poslední optimisté museli pochopit, že příští generace supersportu GT-R už bude elektrická. Já vím, ještě poměrně nedávno Nissan tvrdil, že fandové značky i GT-R samotného nechtějí elektromobil, ale spalovací motor a proto bude u dalšího GT-R zachován – samozřejmě jako součást hybridního systému. Ale teď už je jasné že se plány změnily a budoucnost GT-R je definitivně elektrická.
Ale protože váha je největší nepřítel supersportů, Nissan chce představit GT-R až s akumulátory s pevným elektrolytem (SSB). Ty automobilka vyvíjí vlastními silami a slibuje si od nich dvojnásobnou energetickou hustotu a zkrácení nabíjecích časů na třetinu. Stejně jako ostatní značky, i Nissan stále očekává, že budou k dispozici v roce 2028.
Nissan sice ještě vývoj auta nezahájil, na to je ještě dost času, ale už teď jsou některé oblasti interně jasně dány. Samozřejmostí bude pohon všech kol a minimálně dva elektromotory, mohou být ale i tři nebo čtyři, podle toho, pro jaký koncept se inženýři rozhodnou. Co se verze Nismo týče, ta obětuje část jízdního dosahu ve prospěch hmotnosti a dostane menší a tedy lehčí akumulátory. Při tom všem chce Nissan zachovat charakter (relativně) dostupného superauta, i když jím dnes úplně není ani GT-R – vždyť za se 15 let jeho cena zvýšila téměř o 75 procent!
Nissan také slibuje opravdu dostupný elektrický sportovní vůz, patrně půjde o kompaktní kupé Silvia.