Toyota Avanza, Veloz a Daihatsu Xenia: nové budgetové minivany

Automobilky Toyota a Daihatsu představily nové generace malých MPV, určených pro trhy jižní a jihovýchodní Asie. Auta mají stejný základ v podobě platformy Daihatsu DNGA, což je budgetová verze platformy TNGA (a využívá ji třeba i duo Daihatsu Rocky/Toyota Raize), ale i karoserii, liší se pouze ztvárněním přídě a detaily na zádi. Auta mají délku 4395 mm a rozvor 2750 mm a jak bývá u těchto aut obvyklé, vejdou se do nich nějakým zázrakem tři řady sedadel.

Co se vzhledu týče, nejzajímavější je Toyota Veloz, která působí nejluxusnějším dojmem a také nejvíce připomíná normální toyoty. Její individualitu podtrhuje pozměněná palubní deska s dvoubarevným provedením a modrými dekory. Hierarchicky pod ní spadá Toyota Avanza s monstrózní tlamou, vzhledem k imitaci karbonu v kabině má asi působit sportovnějším dojmem, ale nevyšlo to. 😉 Daihatsu Xenia je už od pohledu nejobyčejnější, což koneckonců odpovídá pozici značky v rámci koncernu Toyota, jinak je ale téměř identický s avanzou.

K pohonu aut slouží atmosférická benzinová třináctistovka o výkonu 98 koní, což nezní moc slibně při představě obsazení sedmi pasažéry, ale tady samozřejmě hraje roli cena. Pro zámožnější zákazníky je připravena zajímavější patnáctistovka se 106 k. V obou případech je možnost volby mezi manuálním pětikvaltem a CVT. Ty samozřejmě pohání přední kola …i když zase tak samozřejmé to není, předchozí nositelé těchto označení byly zadokolky s rámovou konstrukcí. 😉 Pokrok nezastavíš…

Pozici aut na trhu určuje i dostupnost výbavy, veloz lze mít třeba s koženým čalouněním, infotaimentem pro zadní sedadla, bezdrátovým nabíjením smartphonu, parkovacími senzory nebo kompletním systémem Toyota Safety Sense. Ty ostatní modely …ne. Auta zatím debutovala pouze v Indonésii, ale časem se rozšíří i na další trhy v regionu.