Novinky

Datsun 240Z Roadster: unikát s motorem V8 7,4 l

Nissan za 75 let své existence nevyrobil moc otevřených aut, po slibných 60. letech nastal útlum, který přerušilo jen pár zetkových targa modelů a kabriolet a až v novém tisíciletí přišly roadstery 350Z a 370Z. Teď tu máme ale jeden naprostý unikát – restomod roadsteru na bázi ikonického Datsunu 240Z z roku 1971. To, co jsme doposud viděli jen jako grafickou práci českého tvůrce přivedli v Kalifornii do reality, navíc s impozantním motorem pod kapotou.

Majitel auta si nejprve nechal udělat z kupé roadster u specialistů na tyto modifikace – Pierre’s Z Service Center v Jižní Kalifornii. Ti nejen odstranili střechu, ale také rozšířili blatníky, pozměnili nárazníky a sporťák posadili na široká dvoudílná límcová kola HRE. Interiér si ponechal svůj syrový sedmdesátkový styl, vévodí mu dřevěný volant a hlavice řadicí páky, spolu s původními sedadly a modernějšími budíky v kapličce.

Pak datsun putoval do Scarab Industries v Severní Kalifornii, kde mají pro změnu zkušenosti se swapem motoru na vidlicový osmiválec 7,4 l od General Motors. Ten je vyladěn na výkon 675 koní a zkombinován s šestistupňovým manuálem Tremec. Není divu, že se zapracovalo i na brzdách, ty byly vyměněny za komplety od firmy Wilwood. No řekněte – není to nádhera?

2 komentáře: „Datsun 240Z Roadster: unikát s motorem V8 7,4 l

  • Je to moc pěkný, ale černá je nuda a o dost líp vypadá ta modrá grafika, která má i hezčí kola. Nicméně ten motor je úlet, nic proti podvozku veterána, ale s těmi koňmi to snad ani nebude rozumně ovladatelné. Ideál pro tohle auto by byl vpředu lehčí motor a výkon tak 300 koní a myslím, že by to bohatě stačilo a přitom menší riziko, že se člověk zrakví. Ale jako masírka na srazy parádní.

    • Přesně tak, je to pojaté tak nějak americky. 😀

Komentáře nejsou povoleny.