Jako fandové japonských aut určitě víte, že ačkoli dělají tam na východě špičkové vozy, v rozhodování jsou až neuvěřitelně nepružní. Krásně je to vidět na příkladu Suzuki Jimny. To se vyrábí bez přestávky už od roku 1970, ale doslova šílenství vyvolala jeho současné generace, která se prodává od roku 2018. Ano, už více, než pět let. A přestože si konkurenti rvou kvůli jeho úspěchu vlasy, doteď nebyli schopni na něj adekvátně reagovat. Asi nejblíže tomu bylo Daihatsu Taft, ale něco tomu ještě chybělo. Teď se ale probral někdejší expert na off-roady – Mitsubishi. A už v příštím roce představí auto se slavným jménem – Pajero! (…s přídomkem Mini).
Pro osvěžení paměti – Pajero Mini není Pajero Pinin, na které si možná ještě vzpomenete. Pajero Mini bylo kei auto se jménem a designem ikonického off-roadu s pohonem zadních nebo všech kol, vyráběné ve dvou generacích od 1994 do 2012. V roce 2024 se tedy (údajně) vrátí a proslýchá se, že to bude auto, které má ambice odlákat zákazníky zmíněného suzuki. Vzniká ve společném podniku s Nissanem NMKV (Nissan Mitsubishi Kei Vehicle), ale vývoj techniky a designu je čistě v režii Tří diamantů, takže mají víceméně volné pole působnosti. Lze tedy očekávat drsný, hranatý design a s ohledem na jeho jméno by se slušelo mít na výši i pohon všech kol. Ale ruku na srdce – pořadníky na jimnyho neexistují kvůli jeho schopnostem v terénu, prodává především design. 😉
Nissan v rámci KMKV nezůstane stranou a dostane odvozený model s určitými vizuálními změnami. Panuje přesvědčení, že Pajero Mini vznikne v benzinové (respektive mild-hybridní) verzi a jako BEV, ale je tu hrozba, že poblázněnost Nissanu do elektromobilů způsobí, že duo konkurentů jimnyho bude elektrické. Osobně si to ale nemyslím. 😉 Japonsko zatím na vlně BEV nejede a byla by to dost krátkozraké. Tak zůstaňte naladěni, neustále sleduji cvrkot. 😉