Novinky

Honda Zero změní svět elektromobilů. Už za dva roky!

Honda právě na výstavě CES představila novou koncepci elektromobilů, které vyznávají úplně jiné hodnoty, než současná „tlustá, těžká, ale chytrá“ BEV. Automobilka jí říká Honda 0 (Zero), protože při jejím návrhu začala úplně od nuly a výsledkem budou auta, která jsou „tenká, lehká a moudrá“. Klíčem k tomu mají být tenké a lehké akumulátory, které umožní stavět nízká a (relativně) lehká auta. Jejich technika nebyla zveřejněna, ale vzhledem k tomu, že by články měly mít i po 10 letech stále cca 90% kapacitu a z 15 na 85 % se nabijí do 15 minut, půjde zřejmě o LFP. Vyrábět se budou v Kanadě v nové továrně, kterou Honda postaví společně s LG Energy Solution. Dalším důležitým komponentem jsou Honda e-Axles – kompaktní moduly, tvořené motorem, invertorem a převodovkou, zajišťující „excellent power and efficiency along with lightweight packaging“. 😉

S nízkou stavbou karoserie souvisí dobrá aerodynamika a s dobrou aerodynamikou souvisí dobrá dynamika. Vozy ze Zero Series tedy podle prezidenta Hondy Toshihira Mibe nabídnou díky své koncepci u EV sportovně nízký posaz a dosud nevídané potěšení z jízdy, které je typické pro Hondy s ICE. Radost z jízdy budou nová auta kombinovat s nejnovějšími bezpečnostními a asistenčními systémy – a také pokročilými poloautonomními systémy, které umožní si při jízdě (případně 😉 ) i odpočinout. Honda se navíc stále drží známého přístupu Man Maximum/Machine Minimum, takže auta budou velmi prostorná a pohodlná.

Koncepce Zero se ale neomezila jen na techniku, ale i na design. I zde začala od nuly a navrhla dva koncepty Honda 0 Saloon a Honda 0 Space Hub, přičemž zajímavý je hlavně ten první, protože z jeho designu bude vycházet už v roce 2026 produkční sedan(!), jenž půjde do prodeje nejprve v Americe a poté i do zbytku světa (jo, i do Evropy 😉 ). Bude mít „steer by wire“ řízení a pokročilý systém kontroly pohybů (karoserie?), využívající dlouholeté zkušenosti Hondy z robotiky.

Honda Zero Saloon se chce odlišit od ostatních BEV specifickým, ale stylisticky čistým designem, což se určitě daří, tohle auto si není možné s ničím splést – a to se mi líbí. Něco jako bychom už viděli – má rysy Hondy FCX Clarity, Hondy FC Sport, ale hlavně mě zepředu a z předoboku evokuje Lamborghini Countach. 😀 Fakt mě to bere, doufám, že toho na autě moc nezmění, mohl by to být fakt dobrý imagemaker.

Honda Space Hub je, zdá se, pouhý koncept. Design už je méně osobitý, hlavní devizou má být excelentní prostornost a výhled.

Kromě grafiky Honda 0 bylo také představeno nové logo značky, které bude použito u nové generace BEV. Potěší určitě milovníky youngtimerů Honda, protože tvarem H a bezrámečkovým designem připomíná emblém, používaný v šedesátých letech.

15 komentářů: „Honda Zero změní svět elektromobilů. Už za dva roky!

  • Předek vypadá jak vysavač, to je fakt aerodynamické, mít na předku takovou zbytečnou díru? Obvykle mají uhláky naopak předek zakrytovaný, protože na rozdíl od normálního auta nepotřebují dostat vzduch k chladiči. Silueta se mi líbí, zboku mě taky hned na titulce napadlo lambo, ale předek… To druhé radši nekomentuju, zezadu to vypadá příšerně.

    Současně by mě zajímalo, jak vypadá „lehká“ LFP baterka a jak je vidět, SSB ani nezmiňují, takže v nedohlednu.

    • Je to hnusně hnusně hnusné.
      Nevím jestli honda chce konkurovat multiple, anebo co?
      Co se týče SSB, tak doufám, že na tom velmi usilovně pracují, mají už nějaké výsledky a jen to z nějakého důvodu tají.

      • -b-n-x-: určitě na tom dělají, ale mají skluz – Číňan má aspoň semi-SSB a v baterce o velikosti 100 kWh má 150 kWh. U Hondy je ticho od chvíle, co to zas posunula na 2027-28 a Toyota od té doby jen řekla, že to bude drahé, bude toho málo (10k aut ročně) a snad by to po 2027 být skutečně mohlo.

        Takže nejsem optimista, Honda nemá důvod cokoliv tajit, naopak – potřebuje všude vykládat, že je nejlepší. Ale to už tady bylo, velkohubá prohlášení o SSB tuším 2017, pak 2022 a teď 2027-28 a ticho.

      • Ale jdi. 😉 Jasně že to není hnusné. Hnusný je Cybertruck, iX nebo Ioniq 6, tohle hodně nezvyklé a futuristické, hodně lidí si na to bude chvíli zvykat. Mohlo by to k Hondě přitáhnout lidi, protože dnešní EV jsou buď hnusná nebo naprosto anonymní. Tohle není ten případ. 😀

        • Cybertruck je konečně něco zajímavého. A ve srovnani tady s tímhle drogovym výtvorem to má hlavu a patu.

          • -b-n-x-: jako fakt? Něco tak odporného jako Cybertruck se ti líbí? Wow.

    • To není díra, ale displej 😀 https://www.japan-cars.cz/2023/12/10/honda-ces-2024-bev-s-radikalnim-designem/ Jako auto pro wow efekt by to mohlo fungovat. 🙂
      Já bych věděl, jak vypadá v roce 2026 lehká baterka a fakt doufám, že to Honda zase nebude zkoušet – „máte nabito za 15 minut, tak vám stačí malá“… Úplně to z toho křičí. Vzhledem k surovinám by to smysl dávalo, ale s něčím takovým nemůže přijít Honda… Nechme se překvapit.

      • Trochu mě uklidňuje, že fabrika na baterie bude s LG energy, to nejsou žádní nazdárci… 🙂

        • Konrad: LG sice nejsou žádní nazdárci, ale baterky v éčku fakt nejsou Made by Honda. Co si automobilka řekne, to dostane. A když bude chtít malej krám, bude mít malej krám, LG-neLG.

          • Řekl bych, že tím Konrad myslel, že třetí největší výrobce baterií by měl mít odpovídající know-how a vývoj a tudíž by měly být jejich baterie měly být špička.
            Něco mi říká, že Honda nikdy nebyla megaloman a určitě nebude leaderem ve velikostech battery packu, ale už se snad poučila, že málo je někdy fakt málo. 😀

      • King: OK, to dává smysl, holt ten napálený kontrast dělá svoje. Vzadu je to, že je to displej, vidět daleko líp.
        No právě to je ono, „lehká baterka“ dnes znamená „malá“ a 2026 není zas tak daleko, aby bez alespoň semi-SSB mohla být současně i trochu výkonná. Uvidíme, co z toho vyleze, protože zábavné auto s dojezdem 150 km WLTP bude reálně tak maximálně zábava pro milovníky thrillerů (jestli dojedu na nabíječku), ale pro milovníky řízení těžko.

  • Zajímavé, jak je to maličké:

    https://www.youtube.com/watch?v=ViAInavXxUc

    Jinak mně se to líbí, prostě v EV mizí nutnost velkého motoru vepředu a designová omezení a současně je mnohem větší tlak na aerodynamiku… tak to to dopadá a mě se to líbí:)

    • Nízké to je, ale malé mi to nepřijde, podle mě to bude mít k pěti metrům, kategorie Tesly Model S. Jako imageový elektrický model by to snad ani nemělo být menší.

      Taky se mi to líbí, akorát nevím, jak budu mýt čelní sklo zevnitř. 😀

    • radek.m: taky myslím, že to není malé – když vedle toho stojí zboku u zadního kola (od cca 0:40 na videu), tak je to teda sakra dlouhé. Klame to hlavně tím, jak je to nizoučké, komentátor nevypadá, že by byl vysloužilej basketbalista a přitom je mu to sotva po lokty.

      A jak sedí v té druhé hrůze, tak to je obývák jak sviňa, se tam úplně ztrácí. Ale uvidíme, co z toho vyleze do produkce.

  • to fakt vypada jako koncept z 80. let… mi prijde, ze takle to ani nesplnuje vsechny dnesni predpisy ohledne bezpecnosti chodcu apod. Auto by mohlo klido do Cyberpunku.

Komentáře nejsou povoleny.