Toyota má pověst největšího potížisty, co se adaptace na elektromobily týče. Sice se přizpůsobuje (protože prostě musí), ale dělá vše pro to, aby na ně došlo co nejpozději. Nyní se dostala ven informace, že tlačila na britskou vládu, aby zmírnila tlak na násilnou elektrifikaci.
Mysleli jste si, že Británie využije opuštění EU k tomu, aby omezila destruktivní vliv unijního úředního šimla? Ale kdepak – konkrétně v oblasti elektrifikace automobilů byla ještě radikálnější – chtěla zakázat auta s ICE už v roce 2030. Proti tomu se postavila Toyota a Nissan (ale také JLR), kteří mají v Británii továrny a věřily, že hrozba možných dopadů na výrobu a zaměstnanost donutí vládu Idiotský nápad přehodnotit. Stalo se, ban na nové benzinové a naftové motory přijde v roce 2035 jako v EU, ale je tu ještě jedno ale. Pořádně velké ALE.
Už letos musí automobilky v UK prodat minimálně 22 % aut s nulovými emisemi a do roku 2030 jich musí být 80 %(!!!). Vypadá to, že jsou jen dvě možnosti, jak to splnit – výrobci a dovozci budou čekat, až si někdo koupí elektromobil a poté uvolní k dealerům 3 normální auta, nebo si koupí certifikáty od firem, které prodají BEV více a na jejich základě budou moci vlastní prodej aut s ICE navýšit. Protestující značky samozřejmě nejsou spokojeny a tvrdí, že je to prakticky nesplnitelné. Ale je fajn, že autoprůmysl drží při sobě, Toyotě, Nissanu a JLR do toho pěkně hodil vidle Ford a Tesla, ty kontrovaly, že je to příliš měkké a je třeba prodávat BEV více. A VW, který se potýká s epickým nezájmem o vlastní BEV sice považuje cíl za ambiciózní, ale proveditelný. Především pro Teslu to zase bude příjemný vedlejší zdroj příjmů…