Novinky

Toyota GR Yaris (2024): přes 300 koní a osmistupňový automat

Toyota na Tokyo Auto Salon představila modernizovanou verzi ostrého GR Yarisu – a změn je opravdu hodně. Tak v první řadě vzhled – auto má novou příď, která mnohem lépe ladí se zbytkem auta – maska je nyní zaoblená a přechází ve spodní části přechází do bočních nasávacích kapes. Štěrbina mezi světlomety se zvětšila a je součástí tmavého „obočí“ světlometů. Lehce se upravil i tvar zadního difuzoru a optika zadních svítilen. Nestává se často, že by se při faceliftu kompletně měnil interiér, GR Yaris má úplně novou, k řidiči natočenou palubní desku i výplně dveří, ale hezká fakt není. Chápu, že to mělo vypadat jako závodní auto, ale působí to spíš jako nějaká amerika z osmdesátek.

Ale zpět k těm lepším zprávám. Tříválcová šestnáctistovka posílila z 272 na 305 k při 6500 otáčkách a z 370 na 400 Nm v rozmezí 3250-4600/min a je možné jej zkombinovat s osmistupňovým měničovým automatem GR-DAT, jenž má být podle tvrzení Toyoty nejrychlejší svého druhu. Zajímavé je, že vůz s automatem váží jen o 20 kg více, než s 6MT, tedy 1300 kg. Automat má být nejen rychlý, ale má si brát i data o stylu jízdy a brzdění a řadí nejvhodnější kvalt podobně, jako by to dělali závodní jezdci. Manuál samozřejmě v nabídce zůstává i nadále. Je také sympatické, že Toyota reaguje na kritiku záchodového posazu a sedadla jsou teď uchycena o 25 mm níž.

4 komentáře: „Toyota GR Yaris (2024): přes 300 koní a osmistupňový automat

  • Ten interiér:-)))))) No to je něco, to není amerika z vodusumdesátek, ale sedmdesátkovej kamion:-)))

    Jinak je to teda moc pěkný i ta barva vypadá zajímavě. Každopádně jestli něco neudělali se zvukem, tak pro mě to pořád není.

    • Zvuk pořešíš kdejakým Rámusem za pár tisíc. 😉

  • Až na ten automat, je to supr 😀

    • A taky na tu desku v interiéru to se opravdu moc nepovedlo

Komentáře nejsou povoleny.