Novinky

Sony Honda Afeela: další evoluce elektrického sedanu

Honda na CES 2024 nepředstavila pouze svojí (doufejme) pokrokovou elektrickou budoucnost s automobily Zero Series, na stánku spřátelené firmy Sony se (mimo jiné) představil opět elektrický sedan Afeela, který společně vyvíjí právě společnosti Honda a Sony. Když nepočítám, že japonští hračičkové na pódiu jezdili s autem, obsluhovaným ovladačem od playstationu, hlavní novinkou projektu byl další evoluční krok, jenž afeela prodělala. A vzhledem k tomu, že do prodeje půjde už příští rok, sedan už bude hodně blízko finální podobě.

Afeela Sedan si stále drží původní původní tvar, ale má nové nárazníky, přičemž ten nový je o 20 mm delší a přechází do pozměněných předních světlometů, mezi nimiž je umístěn displej. Zadní svítilny byly také lehce modifikovány a na víku kufru se objevil výsuvný spoiler. Trošku překvapivě přišla afeela o kamery a dostala klasická zpětná zrcátka. Nelze si také nevšimnout masivnějších sloupků karoserie, což naznačuje, že už to není koncept, ale víceméně reálné auto. Sony Honda Mobility Afeela má aktuálně rozměry 4915 x 1900 x 1460 mm a rozvor 3000 mm. Po provedených změnách auto i nadále působí trošku anonymně a asi nebude úplně snadné se odlišit od kvanta podobných sedanů, které teď u všemožných značek ve velkém vznikají…

Evolucí prošel také interiér, má přepracovanou středovou konzoli s dvojicí bezdrátových nabíječek, modifikovaný volant, dveřní výplně i loketní opěrku, všechno to však jsou jen minimální změny, takže uvnitř už je asi také de facto hotovo. Zajímavé je, že nezmizely boční displeje pro kamerová zrcátka, nějaké kamery v zrcátkách stále jsou a jejich obraz bude zjevně doplňovat ta klasická. K dispozici bude „osobní konverzační agent“, na celém komunikačním rozhraní (displeje apod.) spolupracuje Epic Games a výsledkem má být 3D obraz, složený z dat, získaných vnějšími senzory a doplněný o informace z internetu, zobrazovaný na displeji před řidičem. Ten by měl odhalit i překážky, osoby a zvířata, běžným okem za určitých podmínek nepostřehnutelná.

S afeelou bude možná už letos jezdit v Gran Turismo 7, hráči tak budou moci jako první vyzkoušet elektrický pohon auta. Ten by měl být tvořen dvojici 245k motorů, ty by měly dávat celkový výkon 489 koní. Poháněny budou Li-Ion akumulátorem s kapacitou 91 kWh, schopným nabíjení o výkonu až 150 kW a také nabíjením Level 2 o výkonu 11 kW.

8 komentářů: „Sony Honda Afeela: další evoluce elektrického sedanu

  • Džízas, WTF fotka ukázky detekce (první fotka v předposlední řadě)???? Vždyť to, co je na displeji vůbec neodpovídá průhledu přes čelní sklo…

    Je to užší, kratší, ale vyšší než Tesla S, to bude zase „smart luxury“… Současně jsem zvědav, kam to chce Honda umístit vedle toho nového „zera“, protože to je podle mě úplně to stejný v bledě modré (velikostně, ne designem). Uvidíme, od začátku jsem skeptik a s přibližující se sériovou výrobou z toho o nic lepší pocit nemám. Vlastně efíla neukázala nic, čím by to auto mělo zaujmout. Aspoň mě ne, třeba jsou Amíci odvařeni a chystají peněženky.

  • Jsi si jistý? Bordel napravo odpovídá kuželkám na displeji a kousek před nimi, zhruba na úrovni stopky, jde vlevo maník. Auta vlevo za ním už nejsou v zorném úhlu.

    Afeela nemá být konkurence pro Teslu S, tou bude Zero. SHM od začátku říká, že Afeela bude „rodinné“ auto, takže asi něco jako ID.7. Navíc Afeela bude určitě ještě na „obyčejné“ e:Architecture W. Předpokládám, že zatím záměrně neukazují možnosti infotainmentu, který má být hlavním trumfem auta, aby je Číňan za ten rok ještě nepředběhl. 😀

    • Jsem si jistý, vždyť ten bordel vpravo na tom displeji taky vůbec není. Resp. jestli tohle jsou kuželky, tak tam nejde člověk, ale Godzilla a přímo před autem stojí klokan. A navíc, ty „kuželky“ jsou blíž než auta, je tedy nemožné, aby vlevo žádné auto v takovém případě nebylo. Prostě total fail.

      Ale oni netvrdí, že to bude velké jako Tesla 3. Oni to srovnávají s Teslou S. To zase bude fail jak Legend, ve všem menší, než 5/E/GS, takový „něco mezi“, co v reálu nikoho nezajímá.

      Možnosti infotainmentu ukazují, to je to jediné, co to teď umí, playstation. Ale ani ten v tom není, chová se to jako nějaký ten mezičlánek, nevím, jak se tomu říká, nicméně PS máš doma a na tomhle si hraješ. Na stránkách se chlubí AI tímhle, AI tamtím, ale v reálu to ještě pořádně nic z toho neumí, četl jsem to v nějakém rozhovoru. Jako záměr kvůli Číňanovi to nevyznělo, spíš to není dodělané. Uvidíme za rok.

      • Hele, mám nápad. Napiš těm vopicím, že jsou úplně dementní, na displeji jim chybí klokan a potřebují vysvětlit, jak mají dělat svojí práci, protože takhle se jim zrakví řidič už při výjezdu z garáže: https://sonygroup.my.salesforce-sites.com/SonyHondaMobility/contact1?lang=en&parm=pp
        Jsem přesvědčený, že potřebují jen správný podnět zvenčí.

        Na co to budou cílit, ukáže asi až cenová politika, má to rozměry Accordu, což je asi hraniční velikost, aby se to dalo rozumně prodávat celosvětově. Nevím, cos kde četl, ale dost pochybuji, že by někde zaznělo, že s tím chtějí konkurovat Modelu S. Možná S někde zaznělo jako benchmark, ale těžko jako konkurence.

        V tuhle chvíli to ještě umět nemusí, musí ale vědět, čím napřesrok chtějí ohromit a je otázkou, jestli se tím už teď chtějí chlubit. Na to, aby to rozchodili, mají ještě skoro rok a půl. 😉

        • King: abych se bál s tebou sednout do auta 😀 Jsem myslel, že potřebuješ brejle na dálku, ne že máš bílou hůl.

          Na cílovku je třeba výchovně působit, jinak si koupí něco jiného. Zatím jim to podle ohlasů moc nejde, davy zájemců, chtivých zaplatit zálohu nikde. Ale jak říkám, třeba se pletu a Amíci vezmou pořadníky a následně i efílové šourůmy útokem.

          • Šourůmy? Já myslel, že se to bude prodávat v Datartu a Elektráči vedle PS5.. 😉

          • Skyline: tvůj životní optimismus je poslední dobou přímo nakažlivý. 😀
            Nevím, kde bereš info o ohlasech, nezaznamenal jsem zatím, že by byla spuštěna nějaká, byť předběžná evidence, nehledě na to, že si zájemce v rámci marketingové podpory lze vycucat z prstu v případě potřeby kdykoli (pokud jsou Japonci zvyklí tohle dělat).
            U auta s launchem 2025 to asi není úplně potřebné a ani vhodné, na takové kroky bude ideální čas zhruba za rok. V tu dobu už se bude prodávat kdeco, tak nezbývá než věřit, že to auto bude dobré a zájem bude.

  • Konrad: nejsi tak daleko od pravdy, Honda to chtěla v US prodávat jen online. :-O Nezajímal jsem se o podrobnosti, ale dealerská síť byla tak nas…, že mám pocit, že se na tenhle nápad rychle zapomnělo. 😀 Tedy online to asi půjde koupit stále, ale paralelně s tím i přes dealery.

Komentáře nejsou povoleny.