Novinky

Toyota S-FR se vrátila. Po osmi letech! Ale není to Toyota.

Toyota mě (a určitě nejen mě) nadchla v roce 2016 velmi sympatickým konceptem malého sportovního kupé s pohonem zadních kol S-FR. Jeho existence sice nedávala moc smysl, protože nebylo o moc menší než GT 86, ale jsem si jistý, že už kvůli designu by mu kdejaký zájemce o 86 dal přednost. Podle očekávání se za studií nadobro zavřela vrata depozitáře (nebudu hnusný, tak nebudu psát nic o hydraulickém lisu), nicméně teď se S-FR vrátilo – po propastné osmileté pauze a to navíc s mnohem lepší karoserií roadster. 😉

Už od pohledu je S-FR Roadster povědomý, na tu masku a oválné světlomety se nezapomíná. Záď už jsem si musel na fotkách oživit, její charakter byl také zachován. Osm let starý nápad a stále to vypadá dobře. Bližší zkoumání sice odhaluje, že podobnost tu je, ale úplně všechno je odlišné – karoserie, rám čelního skla a vlastně i proporce. A přední světlomety pochází z Mini Cooperu. Důvod je prostý.

Toyota S-FR Roadster totiž není toyota a ani S-FR, nýbrž jeho replika, vzniklá úpravou přídě a zádě Mazda MX-5 NC. To samozřejmě prozradí pohled do interiéru, vylepšeného závodním volantem a sedadly Bride. Jedná se totiž o práci studentů Saitama Automobile College pro Tokyo Auto Salon 2024. Možná by od nich ale mohl nějaký úpravce ten kit koupit a nabízet jej majitelům encéček. I když já osobně bych si pořídil asi jen konverzi přídě, která vypadá lépe, než ta od Mazda (au, nebijte mě), zadek S-FR bych musel vidět naživo, z dostupných fotek působí moc masivně. Ale co, říkám to pořád – každé otevřené auto je lepší, než žádné. 😉