Šéf Mazdy před dvěma týdny oznámil, že bude zformován tým, pověřený vývojem nové generace rotačních motorů – a už je to tady. Mazda oficiálně oznámila vznik „RE Development Group“, která bude tvořena šestatřiceti inženýry. Mají na co navazovat, předchozí skupina fungovala do roku 2018, je to tedy pouze pěti-šestiletá pauza, takže to určitě nezapomněli. A i bez specializovaného týmu vznikl rotační generátor pro MX-30.
Co od REDG očekávat? Mazda popisuje úlohu týmu dost neurčitě. Jeho úkolem je dodat „atraktivní vozy, které nadchnou zákazníky naším vyzyvatelským duchem“. Rozhodně nepočítejte s tím, že by výsledkem jejich práce byla výkonná vysokootáčková pila, posílající točák na zadní kola novodobých RX. Tedy soudě podle proslovu pana Mora se nějakého sportovního auta s wankelem dočkáme, ale rotační motor už nebude pohánět kola, ale vyrábět elektřinu. Ale to zase tak nevadí, důležité je, že u Mazdy bude pokračovat tradice.
Co mě trošku mate, je, proč je kolem toho takový rozruch. Tedy rozruch chápu, PR a marketing, ale proč se bude wankelům věnovat taková spousta lidí. Zmíněný generátor pro MX-30 vznikl i bez speciálně zformovaného týmu a asi nebude takový problém postavit jeho dvourotorovou verzi pro trojku a CX-30, popřípadě něco většího pro ostatní modely. Že by přece jen bylo ve hře něco významnějšího? Wankel na vodík? Wankel na biopalivo? Wankel přimontovaný k převodovce? 😉 Uvidíme…