/ Nissan: co je nového kolem příštího GT-R? /

Před pár dny se objevily informace o chystané reinkarnaci Lexusu LFA a o probíhajícím vývoji další generace Hondy NSX, tak proč to nedoplnit ještě o čerstvé zprávy o posledním netrpělivě vyhlíženém japonském supersportu – Nissanu GT-R. Ne, že by šlo o něco přelomového, ale automobilka začíná opatrně potvrzovat to, co jsme si asi všichni mysleli.

Už asi nikdo nevěří, že by druhá generace GT-R byla něco jiného, než elektromobil. Nissan už také dal najevo, že příchod nástupce GT-R je podmíněn dostupností baterií s pevným elektrolytem, které umožní při stejné velikosti a váze dvojnásobný dojezd, velmi rychlé nabíjení a dlouhou životnost.

Koncem loňského roku Nissan vzbudil hodně pozornosti, když na výstavě Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force. Rozhodně patřil spolu s Mazdou Iconic SP a Hondou Prelude k největším lákadlům výstavy. Auto s působivými proporcemi, velmi futuristickými tvary a jasným odkazem na současné GT-R nenechalo nikoho na pochybách, na co nás má nalákat. Jenže Hyper Force je opravdu velmi futuristický koncept, Nissan v minulosti nedal zelenou ani mnohem střízlivějším projektům.

Jenže to vypadá, že by se příští GT-R i přesto měl zrodit právě z tohoto konceptu! Jeden z ředitelů Nissanu pro design Giovanny Arroba v rozhovoru pro Autocar na adresu Hyper Force řekl, že je to: „odvážný, ale hmatatelný sen, jehož lze dosáhnout do konce desetiletí a tvary, proporce a postoj nejsou založeny na čisté fantazii“. Tím bylo myslím mezi řádky jasně řečeno, že se design GT-R R36 bude vyvíjet tímto směrem.

Zatímco design samotný sklidil samou chválu, reakce na to, že půjde o elektromobil, jsou podle Nissanu „smíšené“. Mnozí by raději viděli pod kapotou opět spalovací motor, jiné jsou ale s vizí elektrického superauta spokojení. Asi tušíte, že to nebude 50:50. 😀 Koncept Hyper Force má (teoreticky) pod kapotou dva elektromotory, pro každou nápravu jeden, ale není vyloučena ani verze se třemi nebo dokonce čtyřmi motory.