Nissan Juke: zajímavý hybrid s převodovkou i pro elektromotor
Nissan letos v létě začne v Evropě prodávat hybridní verzi malého crossoveru Juke, která přináší zajímavé technické řešení, doposud u hybridů nepoužité. Základem systému je atmosférická benzinová šestnáctictovka o výkonu 94 koní, doplněná o 49k elektromotor, 20k startovací generátor a 1,2kWh akumulátor. I přes to, že bude baterie velmi malá, Nissan slibuje rozjezdy na elektřinu a jízdu bez emisí rychlostí až 55 km/h, přičemž ve městě má jezdit až z 80 % právě na elektřinu.
Zřejmě to bude zásluha nové automatické převodovky, schopné přepínat mezi čtyřmi rychlostními stupni pro spalovací motor a dvěma pro elektromotor. Převodovka nemá klasickou, ale zubovou spojku a o synchronizaci převodů se postarají oba elektromotory. Tak na to jsem opravdu zvědavý, pokud to bude fungovat, mohlo by to klást daleko menší nároky na velikost akumulátoru a tím pádem i na cenu auta.
Klidně se přiznám, že nechápu, jak baterka á la větší mobil rozpohybuje auto na 50 km-h a udrží ho tam 80% času ve městě pomocí převodovky (vykulenej smajlík). Při jízdě mimo město a hlavně dálnici mi pak přijde, že to bude jak svého času CR-Z, tedy benzíňák se zátěží.
Uvidíme, v dnešní době každopádně zajímavý počin a jsem na to zvědavej, tím bych se i jel projet „ze studijních důvodů“.
Předpokládám, že těch 80 procent EV je bráno tak, že bude baterii dobíjet spalovák v režimu generátoru a auto pojede na elmotor.
Podobné hraní s čísly praktikuje i Toyota s Hondou u těch svých.
Není to ten systém pohonu, který používá Renault? Že by “alianční” pokrok?
Já hybrid od Renaultu neznám, ale jestli je to ten, co má Clio, tak to se moc nechválí…
Myslím si, že je to přesně ten systém z Clia – převodovka má (tušim že) 2 stupně pro elektro a 4 pro spalovák, vždy se rozjíždí na elektro…u Renaultu z krátké vlastní zkušenosti vím, že plynulé to rozhodně není.
independent: tak teď jsi mi zcela sebral elán do zkoušení, myslel jsem, že jde o nějakou zajímavou novinku a on je to kosočtverečný vynález, který z toho, co píšeš, není kdovíjaká výhra… No nic.
Nechme si naději, třeba to Nissan umí lépe odladit 🙂