Novinky

Nissan Juke: zajímavý hybrid s převodovkou i pro elektromotor

Nissan letos v létě začne v Evropě prodávat hybridní verzi malého crossoveru Juke, která přináší zajímavé technické řešení, doposud u hybridů nepoužité. Základem systému je atmosférická benzinová šestnáctictovka o výkonu 94 koní, doplněná o 49k elektromotor, 20k startovací generátor a 1,2kWh akumulátor. I přes to, že bude baterie velmi malá, Nissan slibuje rozjezdy na elektřinu a jízdu bez emisí rychlostí až 55 km/h, přičemž ve městě má jezdit až z 80 % právě na elektřinu.

Zřejmě to bude zásluha nové automatické převodovky, schopné přepínat mezi čtyřmi rychlostními stupni pro spalovací motor a dvěma pro elektromotor. Převodovka nemá klasickou, ale zubovou spojku a o synchronizaci převodů se postarají oba elektromotory. Tak na to jsem opravdu zvědavý, pokud to bude fungovat, mohlo by to klást daleko menší nároky na velikost akumulátoru a tím pádem i na cenu auta.

7 komentářů: „Nissan Juke: zajímavý hybrid s převodovkou i pro elektromotor

  • Klidně se přiznám, že nechápu, jak baterka á la větší mobil rozpohybuje auto na 50 km-h a udrží ho tam 80% času ve městě pomocí převodovky (vykulenej smajlík). Při jízdě mimo město a hlavně dálnici mi pak přijde, že to bude jak svého času CR-Z, tedy benzíňák se zátěží.

    Uvidíme, v dnešní době každopádně zajímavý počin a jsem na to zvědavej, tím bych se i jel projet „ze studijních důvodů“.

    • Předpokládám, že těch 80 procent EV je bráno tak, že bude baterii dobíjet spalovák v režimu generátoru a auto pojede na elmotor.

      Podobné hraní s čísly praktikuje i Toyota s Hondou u těch svých.

  • Není to ten systém pohonu, který používá Renault? Že by “alianční” pokrok?

    • Já hybrid od Renaultu neznám, ale jestli je to ten, co má Clio, tak to se moc nechválí…

      • Myslím si, že je to přesně ten systém z Clia – převodovka má (tušim že) 2 stupně pro elektro a 4 pro spalovák, vždy se rozjíždí na elektro…u Renaultu z krátké vlastní zkušenosti vím, že plynulé to rozhodně není.

        • independent: tak teď jsi mi zcela sebral elán do zkoušení, myslel jsem, že jde o nějakou zajímavou novinku a on je to kosočtverečný vynález, který z toho, co píšeš, není kdovíjaká výhra… No nic.

          • Nechme si naději, třeba to Nissan umí lépe odladit 🙂

Komentáře nejsou povoleny.