Novinky

Yamaha má motor na vodík. Dala ho do golfového vozíku.

Japonské automobilky (s výjimkou Nissanu), ale i výrobci motocyklů jsou dost skeptičtí ohledně budoucnosti, kdy budeme jezdit pouze v elektromobilech a alternativu vidí v biopalivech a vodíku. Ten chtějí využívat nejen v palivových článcích, ale i spalovat ve válcích klasických motorů. Společný vývoj v této oblasti prezentuje projekt HYSE-X1, teď ale navíc Yamaha připravila vlastní koncept Yamaha Drive H2 a jedná se o golfový vozík. 😀

Yamaha Drive H2 byla představena na  PGA Show, konané ve floridském Orlandu a jako základ posloužil existující golfový vozík Yamaha Drive2 Concierge 4. Ten je vybaven dvojicí vysokotlakých nádrží o celkovém objemu 50 l. Jedna z nich je pod sedadlem řidiče, druhá za zadními sedadly. To je bohužel jediná technická informace k autíčku, ale lze předpokládat, že spalovací motor bude vycházet z toho původního, jedná se o jednoválec o objemu 357 kubíků a disponující výkonem 6,8 k.

Yamaha se zatím nesvěřila jestli má s vozíkem nějaké další plány, ale zrovna využití na greenech (a nejen tam, vozíky se využívají i v dovolenkových resortech a destinacích) by dávalo pro tuto techniku smysl a mohlo by být zajímavým odrazovým můstkem k dalším instalacím. Totéž ale lze říci také o elektrické verzi tohoto vozíku, která aktuálně už existuje, běžně se prodává a k životu nepotřebuje nic jiného, než noční parkovací stání se zásuvkou. Vodík to opravdu nebude mít jednoduché, pokud nenabídne (třeba) velmi atraktivní cenu…

Jeden myslel na “Yamaha má motor na vodík. Dala ho do golfového vozíku.

  • Tak zrovna tohle je jedna z mála oblastí, kde zaprvé dává uhlomobilita smysl a zadruhé se tam z toho důvodu prosazuje zcela sama, bez zeleného fašismu a brusele. Proč používat H2 netuším – elektro je tiché, kapacitou bohatě stačí a podobně jako u vysokozdvižných vozíků, nevidím moc smysl dávat motor, není-li provoz někde, kde je elektřina problém (nebo je problém ujetá vzdálenost).

Komentáře nejsou povoleny.