Novinky

Mazda6: už je prý definitivně rozhodnuto. Jak to dopadlo?

O japonských automobilkách je známo, že často dělají dost nelogická a někdy i protichůdná rozhodnutí. Třeba taková Mazda – vědoma si své velikosti v rámci globálního trhu se rozhodla, že svá auta posune o level výš a transformuje se v prémiovou značku. Vyvinula kvůli tomu novou RWD platformu, ale za dané situace vlastně zbytečně, protože na ní vyrábí jen velká SUV, u nichž převažuje pohon všech kol a že má SUV poháněnou zadní nápravu, nikoho moc nezajímá, zvlášť když motory nejsou nijak zvlášť výkonné.

Mazda to vysvětluje tím, že se chce věnovat autům, vyráběným ve velkém množství a s velkým ziskem, na nějaké okrajové aktivity jako jsou sedany, kupé nebo nedej bože sportovní auta nechce plýtvat energií a penězi. Trošku neprémiový přístup… Ale vedení hirošimské automobilky mělo asi před časem i nějakou světlou chvilku a představilo další koncept krásného sportovního kupé Iconic SP, tentokrát nikoli s cílem rozzuřit své příznivce k nepříčetnosti, ale s vidinou na výrobu auta na jeho základě. Navíc se objevily zákulisní zprávy, že dochází k revizi osudu modelu Mazda6, takže je stále šance, že se sedan vrátí. No – rozhodnutí prý už padlo, šušká se v pačinko hernách. 😉

Vypadá to, že Mazdě konečně došlo, že (sub)prémiová značka si (na rozdíl od mainstreamových) nevystačí s portfoliem SUV a crossoverů (z nichž je většina předokolková) a z důvodu image potřebuje i sedan – a to hlavně na svém nejdůležitějším trhu – v USA. Mazda6 se tedy údajně vrátí, s motorem vpředu a pohonem zadních kol! Avšak s ohledem na US orientaci určitě můžeme zapomenout na kombi, ale patrně i na kupé, zase tak velkorysá Mazda přece jen není… Pohonné jednotky pak budou identické s rodinou velkých CX, tedy mild-hybridní benzinový a naftový řadový šestiválec 3,3 l a 2,5litrový plug-in hybrid, vše samozřejmě v kombinaci s osmistupňovým automatem. Nová šestka by měla být o kousek delší a možná i širší, ale hlavně s mnohem delším rozvorem a zadokolkovými proporcemi karoserie.
A kdy se můžeme těšit? Prý už v roce 2025, ale tomu se mi nechce věřit, pokud tedy rozhodnutí nepadlo už dávno a vývoj už nějaký čas neběží, což se by Mazdě povedlo dobře utajit. Vývoj totiž (minimálně) dva roky zabere. Tak snad se to brzy oficiálně potvrdí, nebojte, dění kolem nové šestky budu pečlivě sledovat…

5 komentářů: „Mazda6: už je prý definitivně rozhodnuto. Jak to dopadlo?

  • Za mě teda dobrý, mi by ten sedan s benzínovou V6 asi úplně stačil 🙂 Nicméně stále se tomu zdráhám věřit.

    • Já bych i věřil tomu, že to bude (pohon už mají, není důvod to nenacpat, kde to jde, aby se zaplatil vývoj), akorát moc nevěřím tomu, že tady. Pokud ano, pak je otázkou, jestli bych opravdu koupil za mega a půl zrovna mazdu. Podobně jako nemáme a nejspíš nebudeme mít Civika, protože za ty peníze je to úplně mimo. Za 650k byla minulá generace sice docela drahá (oproti 9G za 500), ale nějak jsem si to obhájil. Novou za 900k jsem si zatím obhájit nedokázal. Za takovej balík už lze jezdit lecčím, byť třeba ne novým.

      • Já se na to dívám tak, že v roce 2026 by mohlo jít koupit nový elegantní sedan se šestiválcem a pohonem zadních kol za ještě poměrně rozumné peníze. A kdybych si ho koupil, tak je dost pravděpodobné, že ho bez nějakých zásadních potíží budu moct provozovat dlouhá léta, zatímco kolem budou drndit tříválce a obří elektrická SUV. Když chceš srovnávat ceny ojetin a nového auta, tak ti samozřejmě ta ojetina vyjde levnější…tím asi nikoho moc nepřekvapíš 🙂

        • Stern: je otázka, čemu říkáš „rozumné peníze“. Současně je tu ještě faktor čím dál, tím horší profízlovanosti aut, která už je nyní pro mě za hranicí únosnosti a kdo ví, co bude muset mít auto za 2 roky. Jestli ses ještě nesvezl novým CR-V nebo ZR-V, vřele doporučuji, je to katastrofa – pípání když jedeš 47 (protože tachometr ukazuje už 51), když to vypneš, přijdeš o čtení značek. Vypínat to ale stejně musíš v menu a před každou jízdou, šílený, nesrovnatelný s tím, že u C10G mám trvale vypnuté CMBS a start-stop vypnu jen stisknutím (tedy lepší, než 9G, kde se to muselo držet). U Mazdy je to ještě lepší, lane assist je vypnutý trvale a start-stop není třeba vypínat vůbec.

          A pokud jde o srovnávání nového a ojetého – já to nesrovnávám (to by mi logicky muselo vyjít, že řešením je koupě ojetého Civika). Dívám se na to z pohledu „co můžu za ty peníze mít jiného“. A za 900k už lze mít jiného docela dost. Úchylkou „musí to být nové“ netrpím, protože i ten Civic, co byl nový má dnes 5 let a 45k km. Mazdu jsem koupil rok starou s 11k km. Dnes je 5 let stará s 45k km. Jezdím tedy „novým“ Civikem a „ojetou“ Mazdou? Jak se to pozná?

          • Tohle zrovna teď trochu řeším …
            Accord Tourer 16 let, 340 000 km a pořád drží … a Mazda 6 končí. Už jsem se na ni byl podívat, ale nějak mi těch kompromisů přijde příliš.
            Oproti Accordu spíš symbolické boční vedení sedaček, nemožnost el. otevíraného kufru (začal jsem to víc sledovat a používám to skoro pořád), ošizená zadní kamera. Nevím co je na stížnostech na mizernou oddolnost laku.
            Na druhou stranu pěkný interiér, navigace bez načítání dat z DVD (v Accordu v horku občas stávkuje), jedno z posledních aut v kategorii s manuálem a (!!!) snadné vypnutí buzeračních „asistentů“. Auto za celkem rozumnou cenu.

Komentáře nejsou povoleny.