Novinky

Mazda6: RWD sedan má ještě šanci. Díky SUV!

Mazda vloni naštvala spoustu svých příznivců oznámením, že pracně vyvinutou zadokolkovou platformu nevyužije pro auto, které by ji využilo nejlépe – sportovní sedan. Namísto toho posloužila jako základ pro rodinu nových středních a velkých SUV a plány na sedan skončily v šuplíku. Cifršpióni z Hirošimy to zdůvodnily tím, že se automobilka musí zaměřit na ziskovější modely, tedy SUV a crossovery. Ale teď to vypadá, že myšlenka RWD šestky není ještě úplně mrtvá.

Zdroje z Japonska s kontakty v Mazdě tvrdí, že plány na Mazdu 6 jsou ze šuplíku venku a začalo se diskutovat o oživení celého projektu. Ptáte se, co se stalo? Mohou za to právě ta zmíněná SUV, respektive jejich prodejní úspěchy. Modely CX-60 a CX-90 si prý vedou tak dobře, že by si Mazda mohla dovolit libůstku v podobě dnes už spíš okrajového midsize sedanu. Jestli to opravdu dopadne dobře, posloužila by mnohými nenáviděná SUV dobré věci – a hned bychom je měli o něco raději. 😉

8 komentářů: „Mazda6: RWD sedan má ještě šanci. Díky SUV!

  • O tom dost silně pochybuji. Podívejte se na pomalý úpadek sedanů i v americe. Suv prostě splňují dnešní nároky prakticky všech lidí. Je to tak. Spíš ať udělají vlajkovou loď SUV stejně jako třeba BMW X7. Myslím, že mazda by v této vrcholné třídě vypadala zkrátka SUPROVĚ!

    • Sedmimístné CX-70 se chystá. Ale sedan je spíš prestižní záležitost. Stále existuje dost lidí, pro které je reprezentativní auto sedan, ne SUV. Nehledě na benefity dynamiky a jízdních vlastností.

      • King: ale kde ti lidé jsou, když ze „sedanové ikony“ Crown je rodina podivných kreací? Jasně, zrovna ta „crossoverová“ nevypadá špatně, ale obecně už ani ten japonský manager, co se vozí na zadní sedačce, nechce sedět v sedanu. Přitom zrovna tomu by to mohlo být úplně jedno. Ale asi stárnou a do SUV se leze líp.

      • Napsal jste to moc hezky. Navíc ta Vaše poslední věta ukazuje, že to není jenom záležitostí prestiže, ale především zdravého rozumu. Pozorný čtenář jistě pochopí, co to znamená z hlediska schopnosti řidičských schopností rozpoznat tyto benefity – dobrý řidič je preferuje, zatímco SUV ovečky nechť se s těmi přerostlými krabicemi naučí aspoň parkovat a neotloukat opravdu hezká auta, ani jim nezabírat prostor stáním přes čáry apod. Tuto zkušenost bohužel s SUV mám daleko nejhorší. Ostatně nabubřelost z nich srší, zatímco nenabubřelý člověk by se jej koupil jen tehdy, pokud by jej objektivně potřeboval – tedy do terénu, a ne na městské parkoviště.

    • Legend: to už mají, CX-90 vypadá hodně dobře. Ještě větší auto podle mě u Mazdy nehrozí, navíc už tohle je pořádně veliké a jen o 8 cm kratší než X7 (510 vs. 518 cm).

      U nás bude o něco menší CX-80, která bude mít (stejně jako CX-90) třetí řadu sedaček.

  • Komercni uspech to asi nebude, ale ja bych si to prosim koupil, pokud to auto necim vylozene nezkazi. Ja jsem totiz vylozene ten konzervativni zakaznik o kterem se rika, ze uz neexistuje.

    • ..ja tiež. Sme už 2 🙂

    • Stern: taky by mě to potěšilo, ale nedělám si moc iluze, že to dojde sem. Lexus by měl mnohem větší šanci tady něco prodat, ale IS zůstalo v USA, GS zrušili úplně a ES je tady jen hybridní (LS nepočítám, tak starej, abych to chtěl řídit nikdy nebudu). Takže představa, že to sem pošle Mazda je sice moc hezká, ale uvěřím, až to uvidím. Prozatím bude stačit, když se s tím I6 svezu v CX-60, která tu už měla být a pořád ticho po pěšině.

Komentáře nejsou povoleny.