Novinky

Nissan Terra 2024: vylepšení pro SUV s rámem

Nissan v roce 2018 představil nové SUV ze staré školy s žebřinovým rámem, odvozené od pick-upu Navara a pojmenované Terra. Určené však bylo pouze pro rozvojové asijské země se špatnou kvalitou silnic. No a teď jsem úplnou náhodou zjistil, že prošlo před nějakým časem dost velkým faceliftem (občas mi něco uteče, no 😉 ) a když se k němu letos přidala další lehká modernizace, tak si to celé sfoukneme hezky najednou, ať jste trochu v obraze. 😉

Terra vypadala před šesti lety jako ostatní SUV značky Nissan (takže žádný extra fešák), facelift přišel v roce 2021a byl opravdu hodně důkladný, téměř se nedá poznat, že jde o to samé auto. De facto jde o stejný rozsah změn, s jakými se představil blízkovýchodní model X-Terra, s výjimkou interiéru. Pamatuji nové generace (jistých evropských) aut, která se od předešlých lišily méně. 😀 Má nový nárazník, masku, světlomety a dokonce i kapotu. Jiný je design kol, ale třeba i dveřních klik. Úplně nová je koneckonců i záď – nárazník, svítilny, páté dveře i křidélko na nich – to vše je nové. A plast na plastu nezůstal ani v interiéru, palubní deska, přístrojový štít, středový tunel i čalounění sedadel a vzhled dekorů je odlišný. Letos pak k tomu všemu přibyl balíček nejnovějších bezpečnostních asistenčních systémů a top verze výbavy ozvučuje audiosystém Bose.

Nissan Terra se vyrábí (v Číně a Thajsku) se čtyřválcovým benzinovým motorem 2,5 l (QR25DE) s výkonem 182 k při 6000/min a točivým momentem 251 Nm při 4300 otáčkách a kombinuje se s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem. Stejné převodovky jsou určeny i pro dvojici turbodieselů – 2,3 l Twin-Turbo (YS23DDTT) a 2,5 l (YS25DDTi), ty mají shodně 190 k a 450 Nm, liší se pouze otáčkami, kdy jsou parametry dostupné – 3600/3750 u výkonu a 2500 nebo 1500-2500. V Číně, kde poslední dobou také dost hledí na emise, je k pohonu určen dvoulitrový benzinový turbomotor s výkonem 230 koní. Ten asi teře sluší nejvíce. 😉