Novinky

Honda Prologue: ceny a parametry elektrického crossoveru

Honda oficiálně představila elektrický crossover Prologue vloni na podzim, nyní informace o něm doplnila o oficiální údaje o výkon, dojezdu a samozřejmě ceně, březnovému zahájení prodeje v USA tedy nic nebrání, pojďme se tedy podívat, co a za kolik nabídne příbuzný Acury ZDX, využívající techniku od General Motors.

Ačkoli mají ZDX a prologue stejný technický základ, nemohou být odlišnější. Základní Acura ZDX je zadokolka s výkonem 345 koní a top verze Type S má AWD a 507 koní, Honda Prologue je standardně předokolka s výkonem 215 koní a točivým momentem 320 Nm, tedy určitě dostatečně svižná, ale žádný dravec. 😉 Pohání ji 85kWh Li-Ion akumulátor a zvládne na něj ujet až 476 km, což je o 6 km méně, než Honda původně odhadovala. Automobilka tvrdí, že jde o nejlepší EPA rating ve třídě.
Verze se dvěma elektromotory a AWD má celkový výkon 292 koní a točivý moment 451 Nm a na stejnou baterku dá 452 km. S výjimkou top verze Elite, která zvládne 439 km. Akumulátory zvládnou nabíjení až 150 kW a za 10 minut tak lze navýšit dojezd o cca 105 km.

Ceny začínají na 48 795 dolarech (včetně dopravy), přes 51 795 za AWD až po 59 295 dolarů za Top verzi Elite. Konkurenty prologue budou patrně Toyota bZ4X, VW iD.4, Kia Niro a Hyundai Ioniq 5. Z nich je sice prologue nejdražší, ale dojezd má opravdu s náskokem největší, tak uvidíme, jak se mu bude dařit.

8 komentářů: „Honda Prologue: ceny a parametry elektrického crossoveru

  • Jako, že Ioniq 5 s dojezdem 487 km by se měl stydět, protože Prologue a jeho 476 má výrazný náskok…? To bude nějakej renonc, ne?

    • Asi nebude, základní verze Ioniqu má 354 km.
      Těch 487 má vyšší specifikace. Ale co je zajímavé, s ní AWD Ionig ujede 418 km, ale Prologue s AWD 452 km, docela nepoměr.

      • Jo aha, ta mi úplně unikla, mea culpa, jsem přehlédl, že na stránkách mají „up to“, ne, že těch 303 majlí je standard.

  • Hyundai Ioniq 5 alebo kia EV6 majú dojazd 507km, teda Honda nie je ani v tomto TOP.
    Pri AWD je to 484km dojazd (R19) alebo 451km (na R20).
    Bohužiaľ, u nás to bude tak 65k+ eur, za to má človek EV6 vo fullke s 325k AWD. Ioniq 5 vo fullke s 325k stojí 62tisíc
    Pričom EV6/Ioniq5 je asi aj väčšie auto
    Som zvedavý na testy, snáď sa mi ju podarí čoskoro vyskúšať

    • Ewer: tohle je USA, ne Evropa. Jiná norma, jiné výsledky. Platí, co je psáno v článku a výše.

      Velikost – naopak, EV6 je v podstatě o třídu menší auto (470 vs. 487 cm). Ioniq je ještě menší než Kia (463 cm).

      Pokud to tady bude, tak Prologue bude logicky dražší, navíc je to Honda a ne Korea. Každopádně při těch cenách to stejně bude prakticky neprodejné, stejně jako EV6 nebo Ioniq. Lidí, schopných dát za auto 60k EUR a víc je velmi málo a konkurence čím dál, tím větší, takže o těch pár lidí se začíná rvát čím dál, tím více automobilek.

  • Hele, a není ten Prologue rozměrově (4,87m) poněkud jinde než uvedená konkurence?

    • Prologue je trošku větší, ale vzhledem k „pestrosti“ trhu se srovnává všechno se vším a konkurovat si může kdeco – jedno velikostí, jiné výkonem, dojezdem. V tuhle chvíli se každý snaží být trošku jiný, než ostatní, protože každý (mimo Tesly) je rád, že je rád, natož aby ještě zuřil konkurenční boj jako u ICE.

Komentáře nejsou povoleny.