Kdo by si před pár lety pomyslel, že zrovna Toyota bude značkou, kolem níž se objevuje nejvíce informací (a spekulací), týkajících se sportovních aut. Jako by se vrátily devadesátky… Jasně, ještě jsme nepřeskočili, ale minimálně to vypovídá o tom, že se u Toyoty něco děje, tedy přesněji řečeno – nepřestalo se dít, protože radost z řízení ke značce vrátil Akio Toyoda.
Určitě jste zaznamenali, že se minulý týden objevily zprávy o návratu sportovní MR2 a to nejen v podobě elektromobilu, ale možná i s tříválcem 1,6 l z GR Corolly. Vzhledem k tomu, že ten už mají dva hot-hatche a měla jej dostat i nová GR86, zdálo se trošku na hlavu, že by Toyota měla v portfoliu čtyři sportovní modely se stejným motorem a podobným výkonem i rozměry. No – a teď nám množící se informace z Japonska zamotaly hlavu ještě o něco víc. 😀
Podle nich nebude mít nové GR86 čisté ICE, ale půjde o hybrid, tedy tříválcový 1.6 Turbo Hybrid, čímž by se samozřejmě odlišilo od corolly i MR2 a současně by to usnadnilo prodej na trzích s přísnějšími emisními normami. Nebude to prý ale klasický toyotí hybrid, protože ten nelze kombinovat s manuální převodovkou. Toyota GTR86 má dostat mild hybrid, jenž bude mít elektromotor přimontovaný na klice mezi spalovacím motorem a převodovkou. Ano – stejné technické řešení, jež měl první a zatím poslední hybrid s manuálem – Honda CR-Z.
Toto řešení má samozřejmě své úskalí, motor nemůže být moc velký (a výkonný), aby na kliku nepůsobila moc velká setrvačnost, ale doba pokročila a určitě by dával víc, než těch 14 koní u CR-Z, agregát by mohl dávat výkon až 350 k, do něj samozřejmě hybrid s vrchlem někde kolem 4000/min nepromluví. Ale jeho točivý moment by alespoň eliminoval v nízkých a středních otáčkách turbodíru. Tak nevím – většinou jsem chytrý jak rádio, ale teď si fakt neodvážím tipnout, jestli je to pravda. Nový mild-hybrid pro příští generace aktuálních sportovních modelů by smysl dával a Toyota si určitě může dovolit do toho vložit peníze. Ale udělá to?
Další související informace je neméně šokující, ale vcelku dává smysl. Aby byla větší šance na zaplacení vývoje nové GR86, měl by mít dvě karosářské verze. A ne, bohužel to nebude kabriolet. 🙁 Připravuje se ale prý sedan, respektive – jak je dnes módní říkat – čtyřdveřové kupé, tedy prostě čtyř- nebo pětidveřák se siluetou kupé ve stylu Mercedesu CLA/CLS. Produktoví plánovači si prý myslí, že takové auto s pohonem zadních kol a větší užitnou hodnotou by mělo velký úspěch, větší, než výchozí kupé. A asi mají pravdu, viz portfolia německých prémiových značek.
Jinak prý platí to, co jsme si doposud mysleli, že víme. 😉 Nová Toyota GR86 bude větší a těžší, než ta současná, vyvíjí si ji sama Toyota a to na modifikované platformě Lexusu IS/RC. To vedlo k četným spekulacím, že z projektu už vycouvalo Subaru, ale příznivci značky prý mohou být klidní – Subaru BRZ prý bude mít také novou generaci s technikou Toyoty a představí se o něco později. Nová 86 má debutovat už v roce 2025.
1 komentář
Rikuo
Uplně se mi nelíbí ten nárůst váhy a rozměrů, ale jsem an to zvědavej. Hlavně na design. Ten současný mi stále uplně nesedí.
Komentáře jsou uzavřeny.