Honda Civic Si (2020): horší spotřeba ve prospěch dynamiky!
Však to znáte – automobilky kvůli honbě za co nejnižšími emisemi a spotřebou salámovou metodou neustále ořezávají dynamické schopnosti aut – tu přijde snížení výkonu, tam se objeví pomalejší odezva elektronického plynu, jindy zase delší převody. Takže je příjemné slyšet, že Honda teď šla opačnou cestou. Sice jen u sportovního Civicu Si na americkém trhu, ale každá drobnost se počítá.
Honda Civic Si s karoserií kupé a sedan má pro modelový rok 2020 sice stále motor 1.5 Turbo o výkonu 209 koní a točivém momentu 260 Nm, ale inženýři autu zkrátili stálý převod o 6 %, což má za následek „zlepšený pocit z akcelerace“. Daní za to však je zhoršení spotřeby o 2 mpg ve všech režimech, nově tedy 26/36/30 v módech město, dálnice a kombinace. Předpokládám, že to asi budoucí majitele aut trápit nebude a raději si budou užívat lepší dynamiku.
Další novinkou je (mimo dalších drobných změn ve výbavě) Active Sound Control, jenž pouští při sportovní jízdě hutnější zvuk motoru z reproduktorů, vylepšená sedadla, nový design 18″ kol a …bohužel i poněkud kontroverzní stylingové lamely v kapsách obou nárazníků, které se nám tak líbí na pětidveřovém liftbacku MY2020. A jak už je u Hondy zvykem, zase o trochu povyrostla cena…
„Active sound control“ – kdo takové pikačoviny vymýšlí? Chápete to někdo?
Je to levnější a praktičtější řešení, než laďák. 😀 Dělá ti to hluk, jenom když chceš.
Ne. Mě tohle mozek prostě odmítá pochopit.
Když jsme se v HČR kdysi ptali, proč Honda nemůže do CR-V namontovat „tlačítko“ na uzavírání 4×4 (jako některé jiné značky), bylo nám řečeno, že mají spočítané, že by se vývoj takového systému nezaplatil. Ale zajímavé, že na totální kraviny jako je fake zvuk motoru prachy jsou.
jakoby nejaka klapka ve vyfuku byl technicky problem pro automobilku.
To jsou pořád samý novinky MY2020 pro USA, ale pro EU je ticho po pěšině ?.