Novinky

Honda Civic X MY2020: je tady facelift

To to letí. Pětidveřový Civic desáté generace už je tu s námi tři roky a tak nastal čas na vylepšení pro druhou část životního cyklu. Jeho karosářská varianta sedan byla modernizována už vloni a to dle mého názoru velmi úspěšně, nezbývalo tedy, než držet palce, aby to dopadlo minimálně stejně dobře u liftbacku. A teď už máme jasno. Je to sice verze pro Ameriku, ale ta beztak vzniká ve Swindonu a Honda určitě nebude dělat těch pár kusů pro Evropu jinak.

Co je tedy nového? Jestli jste čekali nějaké velké změny přídě, tak …bohužel. Zůstala stejná, včetně mnohými proklínaných falešných kapes v nárazníku. Ohledně nich mám špatnou a dobrou zprávu. Kryty už nejsou s voštinovou strukturou, ale hladké, což se mi moc nelíbí. Jejich velikost však nově rozbíjí lamely, která chytře navazují na linii blatníků a spojují je prostřednictvím spodní hrany nárazníku. Asi jsem od modernizace čumáku čekal víc, ale není to špatné, zvlášť když auto má standardně ještě zakouřený podklad optiky světlometů.

Civic má dále nový, také povedený design kol (na fotkách je americká verze Sport) a nový zadní nárazník. I tady došlo na pokus o zmenšení kapes, ale na rozdíl od přídě se to nepovedlo vůbec, pouze na už tak členité části auta přibyly další dva segmenty, vedoucí odnikud nikam. Tady stylisté projevili opravdu hodně zoufalství… Nic dalšího se ale už naštěstí na vzhledu pokazit nepovedlo.

Sedadla zřejmě zůstala stejná, takže jsme asi málo řvali 🙁 , změnila se barva ozdobných lišt a panel infotainmentu má mechanický ovladač hlasitosti a přístupová tlačítka do hlavních položek menu. Co už z fotek vidět není – civic dostal též další izolační materiály do podlahy, blatníků a zavazadlového prostoru, což je super, hluku od kol může být vždycky méně. Samozřejmostí už je dnes pochopitelně balíček Sensing a kompatibilita s Apple Car Play a Android Auto.

O dalších technických změnách se prozatím nehovoří, takže lze očekávat, že jinak vše zůstane při starém. Až budou informace o evropské specifikaci, samozřejmě si je nenechám pro sebe. 😉

11 komentářů: „Honda Civic X MY2020: je tady facelift

  • Mě to přijde ošklivější. Ty lišty na kapsách na mě působí jak benzínkový tuning – že jsou tam uměle dodaný na sílu. Ty kapsy bez voštin, který to opticky dělaly alespoň trochu zajímavý, budou teď vypadat jak nouzový záslepky :-/ Dost mi to připomíná tragický facelift akvárka v C8g…

    • docela presne napsano… hlavne ten zadek se fakt nepoved… me to tam vylozene opticky vadi, ze bych mel chut to hned vzit a urvat.

  • Jako jak muze tyhle navrhy sjetech designeru nekdo schvalit? To uz se vytratil cit pro podmanivou krasu?

    Presne, urvat a hodit do hnoje. Technicky asi CXG dobry, ale design jak od sjetyho tuzera. Zlaty C9G poface.

  • Co kamery mrtvého úhlu u zpětných zrcátek ?

  • Chceli z toho spraviť asi trochu viac elegantné auto, ale moc sa to nepodarilo. Ja by som si od FL prial hlavne 1.5T hatch comfort, prípadne náhradu za 1.0 … Taktiež LED svetlá od základnej výbavy.

  • Všimnite si 6. a 10. fotku (počítané v riadkoch zľava)… to fotili dve rôzne auta (dva rôzne modely áut)? Nerozumiem, že na fotkách sú úplne rozdielne opierky hlavy. To si nedajú záležať ani na promo fotkách, aby to bolo konzistentné???
    Facelift je jedno veľké zúfalstvo. Zrejme na tom dizajne už nejde veľmi čo meniť, keďže bol tak dobre navrhnutý už pôvodný predfacelift dizajn. Väčšie dizajnové zmeny by išli príliš do rozpočtu, to asi vysvetľuje ten zúfalý (chabý) facelift. Chválim aspoň to rádio, teda jeho manuálne gombíky k rýchlemu prístupu k niektorým funkciám. Verím, že jeho odozva je naďalej tragická ako na predface. V tom je Honda veľmi pozadu za konkurenciou!

  • Nemáte někdo radu jak se zbavit úvodního hlášení při zasunutí klíčku (CXG 4D 2019):
    „Poznámka: Za bezpečný provoz vozidla odpovídá řidič. Používejte tento systém jen tehdy, pokud to podmínky provozu dovolí. Další podrobnosti najdete v návodu k obsluze.“ Dále tlačítko „OK“.
    Je otravné to neustále potvrzovat při každém startu vozidla. Děkuji za pomoc.

Komentáře nejsou povoleny.