Civic XI. generace: top manažer Hondy vysvětluje design
Honda vždy patřila k automobilkám s konzervativním přístupem k designu, v historii značky bylo jen málo aut, která byla stylisticky nějak výrazná – a jedním z největších odvazů vůbec je stávající Civic X. generace. Však si za něj Honda vyslechla spoustu kritiky, ale i obdivu, jak už to v takových případech bývá. Už nějakou dobu však bylo jasné, že nástupce bude opět vyznávat konzervativní styl. Představený prototyp Civicu XI má opravdu propracovaný, prémiový styling, ale podle očekávání i přesto zase polarizuje – mnohým se líbí, ale pro řadu lidí, zvyklých na extrovertní vzhled desítky, je zase příliš nudný. Honda se prostě asi nedokáže svým příznivcům zavděčit. 😉
Každopádně americký Motor Trend měl možnost popovídat si o designu Civicu XI s jedním z nejvyšších manažerů americké Hondy – šéfem produktového plánování Gary Robinsonem. Sice bych osobně uvítal spíš interview s designérem, který by dokázal proniknout více do hloubky, ale i přesto doporučuji prezentaci shlédnout, minimálně se můžete pokochat různými novými záběry auta. 🙂
Mě překvapilo, že je nový Civic téměř stejně dlouhý, jako desítka, dojem nízkého, dlouhého a širokého auta je tedy čistě záležitostí designu. Robinson také vyzdvihuje pokračování charakteristického designu přídě se světlomety, tvořícími jeden celek s maskou chladiče, použití cab-reward designu s A sloupkem, posunutým vzad, stejně jako přesunutí zrcátek do dveří a zakomponování křidélka do základního designu zádě. Šéf Hondy dále slibuje zachování manuální převodovky, což už je v Americe poměrně vzácný jev (v Evropě samozřejmě nebude vůbec) a jedenáctka má také být již v základní verzi nejvýkonnější Civic v dosavadní historii, přičemž nebudou navíc chybět ani sportovní verze Si a Type R. Ostrý Type R bude zřejmě opět pouze ve verzi 5D. Prodej v USA bude zahájen až koncem léta příštího roku, což naznačuje, že Evropa dostane pětidveřáka nejdříve koncem roku 2021.
Prosím Tě, jak jsi myslel větu „Šéf Hondy dále slibuje zachování manuální převodovky, což už je v Americe poměrně vzácný jev (v Evropě samozřejmě nebude vůbec) “
To jako že v Evropě nebude manuální převodovka? To snad ne, doufám 🙂 Nebo to znamenalo, že v Evropě nebude sedan? To je sice smutný, bral bych ho všema deseti, ale dalo se to čekat.
V Evropě bude Civic už jen s hybridním pohonem e-HEV, tedy bez manuálu. S výjimkou verze Type R, pokud se k nám tedy dostane, což by snad měla… A evropský Civic už navíc bude pouze 5D, sedan se k nám už nejspíš nepodívá.
Sedan se k nam nedostane mozna i diky tomu ze v Japonsku nebyl uspesny a take v pristi generaci nebude. A vyrabet jen kvuli Evrope a vozit pres pulku sveta se asi nevyplati.
Konec roku 2021 je docela pozde kdyz tovarna ve Swindonu konci v cervenci, ne ?
Několikaměsíční „díra“ je normální, budou se doprodávat skladovky. 😉 Ale když bude dřív, samozřejmě dobře. 🙂
jako predek je ok, ale ten zadek vypada jak kdejakej superb, audi a ja navimco… bych ani neuhod, ze je to Honda.