/ Acura Integra Prototype: ikonický kompakt se vrátil /

Acura před chvílí představila auto, které má pro následující roky doslova definovat tuto sportovní značku – prototyp nové generace pětidveřového fastbacku Integra, jehož design vznikl v Japonsku. Auto při pohledu z profilu nezapře, že využívá karoserii Civicu, má téměř stejnou, vzad posunutou kabinu a dlouhou, snižující se záď. Hlavním rozdílem jsou proporce mezi pontonem a prosklenou částí, spodek karoserie má integra trochu mohutnější. Někomu se to bude líbí víc, někomu méně. Mně se zdá proporčně vyváženější profil civicu, ale integra to dohání perfektní přídí a zádí. I přes podobnost základních tvarů nemá integra ani jediný panel karoserie stejný. Příď dostala krásně provedené světlomety a Diamond Pentagon masku chladiče spolu se zajímavým předním nárazníkem, zádď už jsme viděli díky teaseru. S dynamickou přídí si v ničem nezadá, už dlouho jsem neviděl hondu, u níž bych nebyl schopen říct, zda vypadá lépe zepředu nebo zezadu. Interiér nám zatím zůstal skrytý, ale je jisté, že bude jiný, než u výchozího Civicu 5D.

Co se techniky týče, k pohonu bude sloužit …motor Civicu 5D 😉 , tedy přeplňovaná patnáctistovka VTEC Turbo, výkon nebyl upřesněn, tak snad bude na úrovni Civicu Si. V nabídce bude šestistupňový manuál, ale i zatím blíže neurčený automat a “high output” motoru půjde na přední 19″ kola prostřednictvím mechanického diferenciálu se zvýšenou svorností. O zpomalení se budou starat velké brzdy Brembo. Žlutý lak Yellow Pearl si integra vypůjčila z portfolia NSX, takže se dá předpokládat, že fastback převezme více laků supersportu, ale to samozřejmě jen tipuji. 😉 S barvou kontrastují černé doplňky a nápis na boku, který nejspíš uvidíme v katalogu příslušenství.

Sice si říká Prototyp, ale samozřejmě jde o finální verzi Acury Integra, která půjde do prodeje v Americe (a nejspíš i v Japonsku) na jaře příštího roku. Cena se bude pohybovat kolem 30 tisíc dolarů, bude tedy o něco dražší, než sportovní sedan Civic Si. Další fotky z premiéry najdete třeba na autoblogu, ale je jich už teď plný net. 🙂 Mimochodem – můžete porovnat fastback Acura Integra se sedadem Honda Integra pro čínský trh, odkaz najdete pro připomenutí pod galerií. 😉