/ Honda CR-V (2024): evropská verze představena /

Honda nám ukázala podobu evropské specifikace SUV CR-V a pro nás je podstatné – nemá ty “výfuky” v předním nárazníku jako americká verze, nemá ani nárazník jako čínské CR-V a nevypadá ani jako Honda Breeze. Naše CR-V určitě vypadá ze všech doposud představených verzí nejlépe. Druhým rozdílem je lakování lemů blatníků a celého zadního nárazníku v barvě karoserie. Evropské CR-V má také nový design kol a v interiéru byl volič jízdních režimů nahrazen tlačítky.

Honda také potvrdila dva pohonné systémy – klasický hybrid e:HEV a plug-in hybridní e:PHEV. Další informace najdete níže v tiskové zprávě, nezjistíte tam však, kdy bude auto uvedeno do prodeje. Mělo by to však být ještě letos, stejně jako v případě Hondy ZR-V.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Společnost Honda odhalila šestou generaci svého nejprodávanějšího SUV, modelu CR-V, který po svém příchodu do Evropy koncem tohoto roku zvýší úroveň designu, praktičnosti a každodenní užitnosti.

Nejnovější model CR-V, který byl odhalen na celoevropské mediální akci v německém Offenbachu, byl ve všech směrech vylepšen a vzniklo tak dokonalé všestranné SUV. Model propojuje hodnoty modernosti a sportu, kterými se značka Honda proslavila, s nejnovějšími asistenčními systémy a prvky pasivní bezpečnosti. Ve výsledku nabízí mimořádnou spolehlivost, dynamiku a pohodlí. Návrháři se v celém interiéru zaměřili na vysoce kvalitní barvy, materiály a látky a posunuli model CR-V směrem k prémiovému segmentu.

Zákazníci si model CR-V budou moci vybrat buď s plně hybridní (e:HEV) nebo, poprvé na evropském trhu, plug-in hybridní (e:PHEV) hnací jednotkou. Obě varianty jsou vybaveny 2,0litrovým čtyřválcovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním, který byl přepracován s cílem zvýšit účinnost, kultivovanost a dynamický výkon v celé modelové řadě.

e:PHEV

Hnací jednotka e:PHEV využívá stejné lehké a vysoce výkonné palubní elektromotory jako její stájový kolega e:HEV. Díky tomu má model CR-V působivou akceleraci, rychle se nabíjí a má vysoce konkurenceschopný dojezd pouze na elektrický pohon.

Model plug-in CR-V, který je schopen ujet 82 km v elektrickém režimu, zvládne většinu denních jízd pouze na elektrický pohon. Když je teplota baterie 25 stupňů, z úplného vybití ji lze na 100 % nabít za pouhé 2,5 hodiny.

e:HEV

Plně hybridní model CR-V bude vybaven nejpokročilejší verzí oceňované hnací jednotky e:HEV značky Honda, která se poprvé objevila v cenami ověnčeném hatchbacku Civic. Výkonná lithium-iontová baterie a dva kompaktní, lehké elektromotory v kombinaci se zážehovým motorem umožňují plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem, takže se ideálně hodí pro jakýkoli jízdní scénář.

Zcela nový model si zachovává svou známou siluetu, kterou však doplňuje moderní design a model tak bude na silnici výraznější. To je patrné už z účelnějšího stylu přední části, přičemž každá z variant e:HEV a e:PHEV se vyznačuje vlastním exkluzivním designem masky chladiče. Úzké světlomety ve spojení s novými charakteristickými světly pro denní svícení vytvářejí působivý vizuální dojem, zatímco vzadu představuje kombinace vertikálního brzdového světla a směrových světel evoluci nezaměnitelného designu zadních světel modelu CR-V.

Dalším klíčovým bodem při návrhu a vývoji byl výhled. Přední rohové okraje modelu CR-V jsou díky široké, přehledné kapotě položeny nízko, což řidičům umožňuje odhadnout vnější obrys vozu. Navíc má model CR-V velkou plochu prosklení a nabízí tak všem cestujícím vynikající výhled do všech stran, což snižuje stres, podporuje dojem otevřeného prostoru a dává všem cestujícím pocit bezpečí a jistoty.

Moderní design také maskuje nárůst modelu CR-V v každém směru. Zcela nový model CR-V je širší, delší a vyšší než předchozí model a nabízí více vnitřního prostoru pro cestující. O 40 mm delší rozvor dává cestujícím na zadních sedadlech o 16 mm více prostoru pro nohy. Model má také o 18 % větší zavazadlový prostor. Cestující také mohou pohodlně relaxovat díky osmi úrovním nastavení sklonu zadního sedadla, jehož úhel se zvětšil o 10,5°.

Aktualizovaná sada funkcí Honda SENSING a nové konstrukční prvky přispívají k nejlepší aktivní a pasivní bezpečnosti v dané třídě. Zcela nový model CR-V je prvním vozem, který je vybaven technologií Honda SENSING 360, zcela novým všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem společnosti, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozidla a dále přispívá k předcházení nehodám tím, že snižuje zátěž řidiče.

„Zcela nový model CR-V vychází ze všeho, čím se ikonický model vyznačuje – progresivní design, prémiová kabina, špičková úroveň bezpečnosti, praktičnosti a pohodlí a efektivní a citlivý výkon,“ říká Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd.. „Tato nejnovější verze je opravdu jedinečné SUV. Nabízíme zákazníkům mimořádný, dynamický a prémiový produkt, jenž dokonale vyhovuje současným požadavkům evropského trhu.“