Novinky

Honda ZR-V e:HEV: evropská verze představena

Honda právě ukázala podobu evropské specifikace crossoveru ZR-V e:HEV (jenž se prodává v Americe jako HR-V) a jestli jste byli zvědaví, jestli budeme mít evropskou nebo americkou verzi, Honda to vyřešila šalamounsky – na fotkách je jak JDM „Maserati“ varianta se svislými lamelami v masce chladiče a minimalistickým nárazníkem, tak US verze s voštinovou mřížkou. Důvod není znám, možná se bude příď lišit podle verze výbavy, ale ať už to bude jakkoli, každý si bude moci vybrat, popřípadě zaměnit… A to je pozitivní, protože ta US verze se mi líbí opravdu o pořádný kus méně. 😉

Honda ZR-V má v hledáčku mladé (a bohaté 😉 ) zákazníky z generace Z (proto ZR-V – Honda Z Runabout Vehicle), kterým chce nabídnout „stylový, sportovní a dynamický“ crossover s technikou Civicu. K pohonu bude sloužit známý hybrid i-MMD s výkonem 184 k a točivým momentem 315 Nm, jenž má v kombinaci s tuhým šasi poskytovat jízdní charakter a agilitu, obvyklou spíše u sportovních hatchbacků a to při zachování kvality jízdy. Silnou stránkou auta má být i prémiový interiér s množství odkládacích prostorů a volnočasovým aktivitám vyhoví i přepravní kapacita až 1291 l (po sklopení zadních sedadel).

Jak už jsem zmínil před časem, Honda ZR-V má délku 4570 mm a šířku 1840 mm, je tedy prakticky stejně velké jako 3. generace CR-V (ta s předkusem), takže určitě bude schopná oslavit i ty stávající majitele céervéček, pro které bude nové CR-V už moc drahé. Hondy ZR-V MY2024 bude v Evropě zahájen letos na podzim, na podrobné specifikace je tedy ještě dost času. Hlavními konkurenty ZR-V bude Toyota Corolla Cross a Nissan Qashqai.

5 komentářů: „Honda ZR-V e:HEV: evropská verze představena

  • U mě trvá, že se mi to nelíbí. Uvidíme, až to tady bude živě, ale na fotkách je to bída, což vedle nového Civiku nechápu. Takovej ocucanej bonbón, co ještě nejezdí, ale už vypadá, jak 10-15 let staré auto. Dobře to ale maskuje velikost, protože CR-V 3G v tom nějak ne a ne vidět, přijde mi to malé. Ale asi není:-)

    • Popravdě řečeno nechápu, proč by se ti tohle na fotkách nemělo líbit zrovna vedle Civicu. Ale předpokládám, že je to proto, že Civic už jsi viděl naživo. Protože fotky nejsou moc lichotivé ani pro ZR-V, ani pro Civic.
      Ani já nejsem fanda ocucaných bonbónů, takže se mi o dost víc líbí HR-V. A kdybys to ukázal Křovákovi, asi by nedokázal určit, jestli je to rok 2015, 2020 nebo 2025, ale určitě ne proto, že to vypadá jako z roku 2005. Je to prostě nadčasový design, jaký Honda uměla v devadesátkách, ale samozřejmě zcela v mantinelech třetí dekády 21. století. Ty fluidní tvary karoserie v kombinaci s proporcemi jsou super. Je to takové Porsche Macan pro chudé, jen tvarově ještě sofistikovanější – a s tlamou z Maserati. 😉 A to není výsměch, jen konstatování. Nemusí se líbit ta nehonďácká maska, ale zase to auto zepředu vypadá fakt nas…. 😀 Každopádně tomu z hlediska designu nelze vůbec nic vytknout.
      Co si budeme povídat – z mého pohledu je mnohem lepší e:NP2/e:NS2 https://www.japan-cars.cz/2023/04/26/honda-en-na-ceste-jsou-tri-nove-elektromobily/ , ale ten recept na design je stejný, jen je to celé parádně ostré.

  • Za mě sem měli dovézt to ZR-V/HR-V od Dongfengu – to vypadá víc Honda než tahle originál Honda… 😉

    • Máš naprostou pravdu. Ale to by byla nuda. 😀

  • Mě se líbí předvolba řazení pomocí tlačítek.
    „Klacek“ = řazení
    Tlačítka = elektrická předvolba
    „Klacek“ u el. předvolby je nemoderní a zbytečný prvek.

Komentáře nejsou povoleny.