Novinky

Honda Breeze: luxusnější sestra CR-V

Honda představila novou generaci esúvéčka CR-V letos v létě a tento model se samozřejmě bude nabízet i v Číně, kde jej tradičně vyrábí společnost Dongfeng-Honda. A opět tam nebude osamocen, druhé čínské joint-venture Hondy, automobilka GAC-Honda, bude opět vyrábět jeho derivát s tradičním označením Breeze a tato sestra céervéčka nyní byla oficiálně představena. Jenže zatímco minulá generace Hondy Breeze měla design, který jsme mohli Číňanům závidět, teď to určitě říci nemohu.

Honda Breeze MY2023 má místo masky chladiče pouze úzkou štěrbinu, což by zase tak nevadilo, ladí to se stylem čínských elektrických HR-V. ale hlavně dostalo přední nárazník s obrovskou tlamou, ještě zvýrazněnou imitacemi bočních bumerangů. Silueta je samozřejmě identická s CR-V, nový je ale opět zadní nárazník, ale také svítilny, které mají konvenčnější horizontální design. Původní tvar vzhůru vytažených svítilen však úplně nezmizel, nahradil je plastový segment, přecházející do střešního křídla; stejným způsobem byla vyřešena výměna lamp i u minulé generace breeze, jen je to u té současné trochu víc vidět. 😉

Možná vás překvapí (až na pár detailů) absence černých, nelakovaných dílů. GAC-Honda má za úkol produkovat prémiovější verze vozů Honda (i když u HR-V vs XR-V to podle mě moc neplatilo), vyrábí mimochodem také sedan Integra na bázi Civicu 11G. A tak i Honda Breeze působí zvenku luxusněji, než CR-V. Interiéry jsou však identické, lišit se bude maximálně design čalounění, plus je k dispozici 12reproduktorový audiosystém Bose, jenž je v CR-V vyhrazen jen vrcholné verzi. Breeze se bude nabízet v sedmimístné verzi, což mě přivádí na myšlenku, že třetí řada sedadel nebyla u nového CR-V vůbec komunikována, ale zřejmě opět bude, jen možná ne u hybridních verzí.

Honda Breeze se bude v Číně prodávat zatím pouze s motorem 1.5 VTEC Turbo o výkonu 193 koní a točivém momentu 243 Nm v kombinaci s převodovkou CVT, ale později se nabídka určitě rozšíří i na hybridní systém i-MMD a ve hře je určitě i plug-in hybridní verze. Volit lze mezi pohonem předních nebo všech kol. Prodej bude zahájen ještě před koncem letošního roku.