Novinky

Honda CR-V e:PHEV: plug-in hybrid se představuje. Bude i v Evropě

Určitě víte (opakuji to totiž furt 😀 ), že bude letos na evropský trh uvedena nová generace Hondy CR-V e:HEV, vybavená novou generací stávajícího hybridního pohonu i-MMD. Ale nepůjde o jedinou dostupnou motorizaci, k dispozici totiž bude o něco později i plug-in hybridní varianta e:PHEV. Sice už přesně nevím, jestli je to už vlastně oficiálně potvrzeno nebo ne, ale po chvilce mučení fotografiemi z prospektu BMW vám to prozradí každý dealer. Tak se pojďte podívat, na co se můžete těšit, protože CR-V e:PHEV už bylo v Číně oficiálně představeno.

Po stránce vzhledu je plug-in hybridní CR-V identické s klasickým e:HEV, jediným rozdílem je přítomnost krytu elektrické přípojky na levém předním blatníku. Takže auto na titulce není e:PHEV, ale je to vlastně jedno, líbila se mi a ještě jsme jí tu neměli. 😉 Akorát jestli už jste natěšení na RAV4killa, tak vás musím zklamat, žádných 300+ koní, dokonce ani 260+ jako u křivého háčka. Nový plug-in je evolucí toho dosavadního a technicky vzato je to vlastně i-MMD z CR-V e:HEV s větší baterií. Benzinový atmosférický 2.0 DOHC i-VTEC, pracující v Atkinsonově cyklu je zkombinovaný s hnacím elektromotorem a generátorem a celkový výkon systému je 215 koní, což znamená, že je plug-in jen o 8 koní výkonnější, než klasický hybrid. U nás se výkon hybridu počítá jinak, takže celková papírová hodnota patrně bude menší. Točivý moment je identický s e:HEV, tedy 335 Nm. Pro RAV4 to sice nebude konkurence, ale zase by nemuselo stát 1,4 milionu… A nebo budeme rádi, že to je slabší a díky tomu se Honda na těch 1,4 mega dostane také. 😀

Dynamika tedy bude prakticky stejná jako u CR-V e:HEV (možná o chlup horší), výhodou však bude možnost nabíjení akumulátorů ze zásuvky a samozřejmě možnost volby čistě elektrického pohonu a zlepší se nejspíš také schopnost tahat přívěsy. Díky 17kWh Li-Ion akumulátoru ujede CR-V na elektřinu až 73 km a kombinovaná spotřeba bude činit 1,6 l na 100 km. To je samozřejmě naprosté hausnumero, které vyplivne u plug-inů metodika WLTP, Honda však uvádí ještě jeden zajímavější údaj – s plnou baterkou a nádrží CR-V e:PHEV ujede až 916 km.

Současná generace Hondy CR-V bude mít ještě jeden plug-in hybridní systém, ten ale bude kombinovat elektromotory s vodíkovým palivovým článkem a prodávat se bude nejspíš jen v Americe, kde je (místy) alespoň minimální síť vodíkových čerpacích stanic.

14 komentářů: „Honda CR-V e:PHEV: plug-in hybrid se představuje. Bude i v Evropě

  • Tak to je velké zklamání. Jsem zvědav, jak to pojede, ale vedle RAV4 a CX-60 to bude nedochůdče… 🙁 O to zajímavější bude cena, protože Mazda teď má na SUV akci 100k, takže CX-60 vyjde na 1.235M v základu a 1.426M v Takumi. Takže CR-V by mělo stát o kus míň, jestli to bude jen línější verze e:HEV do zásuvky. Což je ale v rozporu s avizovanými cenami ZR-V a tedy posunem CR-V směr nesmysl. No, zase na druhou stranu, je to Honda a jestli za Jazze Crosstar chtějí 700k, bude cena PHEV na úrovni 1.4M odpovídající. Otázku bude, co na to zákazníci, na Jazze zatím říkají „to si nechte“. Nejspíš bude jediné jakž-takž prodejné auto ZR-V, pokud se tedy ted design setká s úspěchem.

    • CX-60 za 1,2 mega? Mazda bere ten atak prémiového segmentu fakt vážně. 😀
      Jaké jsou avizované ceny ZR-V?
      Co jsem slyšel, slušně by se prodávalo HR-V, kdyby se prodávalo. Na ZR-V jsem zvědavý, ale Macan se prodává slušně. 😉 CR-V už bude při těch cenách v Evropě asi spíš okrajová záležitost.

      • Za 1.2M je jen PHEV, předpokládám, že jde o snahu snížit výpalné za zlotřilý uhlík. Každopádně je to moc pěkná cena, v dnešním PHEV světě, kde stojí majlant i blbej hnujdaj nebo kia.

        ZR-V má stát tuším těsně pod 900k – základ cca na úrovni HR-V Advance, které je za 899k. Takže v maximálce to bude palba někde kolem 1.05-1.1M, tím pádem rozumná cena CR-V de facto nebude možná. Současně ale takhle zabít ještě nedávno nejprodávanější model v Evropě, to umí jen Honda 🙁

        • To znamená, že CR-V bude se štěstím těsně pod mega, takže plug-in by mohl být za 1,1. Hrubým odhadem.
          No, Smart Luxury, co má všeho hodně za málo peněz, to už tady bylo, takže úspěch je předem zaručen. 🙂 Jasně že je tahle politika dobrá pro zákazníka, ale ne pro image. Už vidím, jak se pracháč chlubí známému: „Koupil jsem Mazdu ( 😀 😀 😀 ) v hybridu a stála mě o třetinu méně, než tebe ten Mercedes. 😉

          • King: chápu, ale Mazda není Acura a tomu odpovídá i přístup, takže bych to nesrovnával.

          • Já slyšel, že nové CR-V e:HEV bude začínat tam, kde dnes končí Executive, takže 1,1M. Plug-in tedy reálně může začínat určitě přes 1,3M, spíš 1,4M

          • vojtex: však to sedí, ZR-V do cca 1.1, CR-V od cca 1.1 (jestli to bude 1.059M nebo 1.099M už je fuk, základ je stejně o ničem a důležitá bude cena aspoň střední výbavy). Jestli ale budou chtít za to PHEV nedochůdče stejně jako konkurence okolo 1.4M, nemyslím, že z toho bude trhák a prodávat se nebude buď nic nebo akorát eHEV (protože CR-V bude oproti RAV4 novější a větší, oproti CX-60 levnější a větší). Honda prostě maká na tom, aby odsud mohla co nejdřív vypadnout.

          • Skyline: jasně, to není, ale chtěla by. Ale tohle není ta cesta. Zvlášť když je ten „imagemaker“ PHEV dost nepovedený, soudě dle testů. Ať už mlátivý podvozek nebo neodladěný pohon. To pak krásná cenovka nezachrání. Jistě, časem to odladí, ale teď je to v těchto ohledech slabé i na mainstream. Že to má interiér k olízání, z toho jsme si vždycky dělali legraci.

          • King: vždycky jsme si hlavně dělali legraci s testovačů, co uměli řídit jak já mluvit Telugu a radši jsme si počkali na vlastní názor 🙂

      • Jo a k té prémiovosti Mazdy – já radši auto, které prémiově vypadá než akorát prémiovou cenu jak u Jazzu 😉

        • CX-60 jsem si koupil. Do prémiové kategorie má ještě kus cesty (podvozek, sedačky), ale jinak motorově designem, materiály, zpracováním a ostatní výbavou je na tom velmi dobře. Chtěl jsem CR-V, ale předchozí model bylo tak do města tento nový s ~200 koňmi na tom nebude o nic lépe :-(. Když srovnám svižné svezení v CR-V a CX-60 tak to není ani jiná liga, tam je to bohužel jiný sport….

          • LK7R: 5G CR-V je v hybridu naprosto nepoužitelné, bohužel. Přesně jak píšeš, je to auto do města. Což si možná koupí pro tento účel Američan, ale tady od takového auta obvykle čekáš víc.

            Současně ale nové CR-V bude mít hybrid ze Civiku a to je zcela jiná liga. Je pořád otázka, jak se to bude chytat ve velké krávě, ale je to fakt úplně něco jiného než tragédie bylo CR-V nebo HR-V. Bohužel, bude-li mít PHEV navíc akorát kila, ale výkon ne, vedle CX-60 to bude zcela mimo. Ale běžný eHEV bude levnější i lehčí a může být docela slušnou volbou, uvidíme.

            A pokud jde o mazdu a prémii – je to Mazda, čistokrevná prémie by z toho mohla být tak za 20 let, pokud by chtěli. Ale to oni nechtějí, nedává to smysl. Cílem je za podobné peníze, jako člověk zaplatí jinde, vypadat líp – a to se jim daří, hlavně v Takumi je to naprosto k sežrání a nic v této třídě se tomu ani vzdáleně neblíží, interiérem je to prémie v každém případě.

            Podvozek mazdě podle mě nejde kvůli váze, vždy to byla lehká auta a dělat těžké krávy neumí – CX-90 bylo o ničem, MX-30 je taky nic moc. Časem to předpokládám vychytají.

  • A kedy má prísť na trh?
    Nikde žiadne informácie.

    • Také to zatím nikdo neví. Kdoví, jestli to ví Honda. 😀

Komentáře nejsou povoleny.