Novinky

Lexus: současný design je pro tradiční zákazníky stále nestravitelný

Lexus v posledních letech prošel dramatickou proměnou. Auta přestala být těžko ovladatelná a neohrabaná a začala se chovat výrazně sportovněji, aby mohla lépe konkurovat ostatním luxusním značkám. A pak je tu ten design – od nenápadných, konzervativních tvarů přešel během krátké doby k jednomu z nejvýstřednějších designérských stylů v současném autoprůmyslu. Spousta lidí Lexusu fandí, nemalé množství jich ale neskrývá své rozčarování. Bohužel pro značku se rekrutují zejména z dlouhodobých, loajálních zákazníků značky, kteří jsou poněkud vyššího věkového průměru.

Šéf Lexusu Jeff Bracken přiznal, že často dostává telefonáty od zhrzených majitelů straších aut značky, kteří nezřídka prohlašují, že kvůli současnému designu od značky odejdou. I přesto je přesvědčen, že šlo o správný krok, protože Lexus nyní oslovuje více mladších, dlouhodobě perspektivnějších zákazníků. „Pokud věkový průměr našich zákazníků byl 60 let, musíme jej snížit“, komentuje to Bracken. Na druhou stranu to vypadá, že luxusní značka Toyoty už úspěšně zvládla období, kdy bylo pro zviditelnění nutné trošku šokovat a nyní přejde do střízlivější fáze, kterou naznačuje nejnovější koncept LF-1 Limitless, jenž působí velmi vyzrálým dojmem. Poslední „divočinou“, zacílenou na nové, mladé zákazníky tak bude patrně kompaktní crossover na bázi studie UX.