Novinky

Mazda: aliance s Toyotou nepřipadá v úvahu

Také už vám přišlo několikaleté bratříčkování Mazdy s Toyotou podezřelé? Zájem o hybridy a vodíkovou techniku, zájem na společném vývoji technologií budoucnosti a nakonec finanční propojení, továrna v Americe a vývoj elektromobilů.

Určitě jsem nebyl sám, kdo v tom viděl nenápadnou snahu Toyoty rozšířit své impérium, které dnes v oblasti osobních aut kromě Lexusu a Daihatsu patří také téměř pětina Subaru, respektive jeho mateřské Fuji Heavy Industries. Dávalo by to smysl poté, co se spojil Nissan s Mitsubishi a vytvořil tak silnou dvojku se slušným potenciálem. Rozšíření impéria o Mazdu by přineslo další, nikoli nevýznamné posílení pozice a to nejen v Japonsku, ale i v Americe a Evropě.

Jenže nic takového se prý nestane. Masahiro Moro, šéf severoamerického zastoupení Mazdy, oficiálně oznámil, že Mazda ani Toyota nemají v úmyslu jakkoli fúzovat a jejich partnerství je zaměřeno čistě na spolupráci v oblasti technického vývoje a výroby s cílem udržet obě firmy „fit“. Hirošimská značka sice věří, že jí pro další dekádu bude stačit nový Skyactiv-X, ale už teď se musí dívat do budoucna, kde vidí hybridy a výhledově též elektromobily a vodíkové palivové články.

 

4 komentáře: „Mazda: aliance s Toyotou nepřipadá v úvahu

  • Myslím, že je to zatím dobře. Myšlenka udržet značky Fit je hezká, samozřejmě Toyota by ráda rozšířila své impérium, zatím to ale není nutné pro obĕ dvě strany Toyotu a Mazdu.

    Spíše jsem napjatý jak se jejich malé partnerství dotkne běžných modelů.
    Přeci jen se spekuluje že příští M6 dostane platformu Lexusu IS a tím pádem primárně zadní náhon.

    • Ano, o tom se hovoří. Ona si Toyota vlastně to impérium buduje, ale nenápadně. Jakmile Mazda začne využívat hybridy, pak vodíková auta a k tomu elektroauta ze společného 50:50 vývoje, přidá k tomu tu platformu, tam převodovku nebo cokoli jiného, jednak jí z toho půjdou nezanedbatelné finanční prostředky a současně si v tu chvíli Mazdu zaváže natolik, že bude muset dělat to, co jí Toyota když ne nařídí, tak doporučí.

      • Jasně, přesně tak. Jak se něco takového rozjede je velmi těžké vystoupit. Jak Toyota tak i Mazda mají tu nejlepší možnou techniku a lidi k dispozici aby byli úspěšní. Takže nemám obavy.

        Co se Hondy týče, nedovedu si představit nějaké větší partnerství, taky to pořád dokola dementují.
        Je to zajímavé pozorovat Hondu a její jednání za posledních 10 let. Mám pocit ,že se pořád hledají, zkouší nové věci většinou s prodejním neúspěchem.. pomalu se tedy design ustálil což je dobře. Ale chce to víc modelů v Evropě, dokuď běží hospodářství dobře, nejlépe s paletou Hybridů v každým autě od Jazze po Accorda (Legenda už asi nadobro neuvidíme )

        • Ta snaha Hondy o nezávislost je sice sympatická, ale nevím, jestli dlouhodobě udržitelná. R-N-M dost intenzivně spolupracuje v Mercedesem, spolupráce Toyoty a BMW se může klidně rozšířit dál, Fiat-Chrysler možná nakonec opravdu zfúzuje s VW… Mám pocit, že globální píseček se zmenšuje. PSA-Opel jsou zoufalci, ale mají čínské peníze, GM není asi dobrý partner do budoucna, se svou orientací na USA jsou zralé na to znova krachnout… Začíná být docela těsno a to se k expanzi chystá Čína.
          Dobrý partner by byl Hyundai, ale japonsko-korejská firma, to by asi nefungovalo. Možná by nebylo špatné se domluvit se Suzuki, v Japonsku by se to sice trochu tlouklo, ale ve zbytku světa by to nemuselo být špatné – JV Asie, Evropa. Honda jako tradičně dražší značka a k tomu budgetové Suzuki. Zajímavé téma, sepíšu nějaký zápisek. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.