Novinky

GT 86 a BRZ: nová generace za tři roky. Dostanou větší motor. Bez turba…(?)

Už nějaký čas je jasné, že Toyota GT 86 a Subaru BRZ nedostanou verze bez střechy, což by se mi velmi líbilo, ale teď přišla přece jen jedna dobrá zpráva. I přes poněkud problematické prodeje obou malých sportovních kupé počítají obě automobilky s jejich novou generací, což ještě donedávna nebylo vůbec jisté.

Ale bude třeba se ještě trochu obrnit trpělivostí, podle Japan Times přijde nová generace až za tři roky, což znamená, že se současné modely dožijí požehnaných devíti let. Ba co víc – Toyota i Subaru zřejmě vyřeší asi největší problém současné generace – nedostatek výkonu.

Nová generace by měla totiž dostat boxer o objemu 2,4 l (zřejmě modifikovanou verzi toho z modelu Subaru Ascent), což už by při zachování atmosférického plnění samo o sobě zajistilo, slušný nárůst výkonu i točivého momentu, takový motor by hravě zvládl výkon 250 koní a točivý moment podobné hodnoty, vyloučena však není dokonce ani jeho přeplňovaná verze (kterou nevyloučil sám šéf projektu Tetsuya Tada), jež poskytuje ascentu 264 koní a 376 Nm, což jsou parametry, které by zřejmě dokázaly dosavadní kritiky umlčet. 😉

5 komentářů: „GT 86 a BRZ: nová generace za tři roky. Dostanou větší motor. Bez turba…(?)

  • To je opravdu požehnaně dlouhá doba, ale auta jsou stále Top i po těch letech.
    Trochu výkonu navíc nebude škodit, 90 % kritiků jsou holt opičky co nedokáží pohybovat ani těch 200 koní na okresce na limitu.

    • Když prakticky nemáš konkurenci, můžeš si to dovolit. 😉 Navíc – jak píšeš – na těch autech není nic špatného.
      Výkonu není nikdy dost, takže to je naprosto v pořádku. Z hlediska ovladatelnosti bych uvítal asi spíš atmosféru 2.4, ale obávám se, že Toyota podlehne veřejnému mínění. 🙂

  • Jestli to auto bude mít atmosférickou 2,4 o výkonu aspoň 230 koní a k tomu manuál, tak není co řešit a nástupce BRZ si prostě budu muset koupit. Ale tři roky jsou dlouhá doba a zní to až podezřele dobře, moc se mi tomu nechce věřit 🙂

    • Já bych ještě potřeboval mít to bez střechy. 😉 Ale souhlasím, s takovým motorem už bude mít síly dost.

  • Kritici at si jezdi treba v obtloustle 370Z 🙂 Vetsina z kritiku stejne bude mit leda sluzebni oktavku nebo tak neco 🙂

Komentáře nejsou povoleny.