Tažení nového Civicu Type R slavnými evropskými okruhy pokračuje, nyní si připisuje skalp britské trati Silverstone, kde opět překonává minulou generaci tajpáru, která držela dosavadní předokolkový rekord. Podrobnosti v následující tiskové zprávě.
Doplněno 13:54: Nikde se nehovoří o tom, jakou hodnotu měl dosavadní rekord. Povedlo se mi zjistit, že byl 2 minuty a 31,85 s, rozdíl tedy činil 0,5 s. Zajel ho, mimochodem, ten samý jezdec. 😉
Matt Neal, vítěz série British Touring Car, dosáhl v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruhu Velké ceny v Silverstonu třetí jednokolový rekord
- Nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Velké ceny v Silverstonu v čase 2 minuty 31,32 sekundy
- Legenda série BTCC Matt Neal stanovila nový rekord ve voze Type R
- Třetí jednokolový rekord v rámci výzvy „Type R Challenge“ prokazuje pozici vozu Civic Type R jako vzoru v dané třídě
- V rámci výzvy Type R Challenge 2018 již byly prolomeny rekordy na okruzích ve francouzském Magny-Cours a belgickém Spa-Francorchamps
Po dvou úspěších v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruzích v Magny-Cours a Spa-Francorchamps vytvořil tento vysoce výkonný hatchback na okruhu Velké ceny v britském Silverstonu nový jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 31,32 sekundy. Pokořil tak rekordní čas, který stanovil vůz Civic Type R předchozí generace v rámci podobné výzvy v roce 2016.
Vůz Type R pilotoval trojnásobný vítěz série British Touring Car Championship Matt Neal, který v současnosti v soutěži BTCC 2018 závodí s vozem Honda Civic Type R u týmu Halfords Yuasa Racing.
Okruh Velké ceny v Silverstonu je vzrušující trať o délce 5,89 km, kde se rovinky i rychlé zatáčky střídají s techničtějšími úseky, kde je nezbytné přesné vedení vozu. Optimalizovaný 2.0litrový motor VTEC TURBO poskytl vozu Civic Type R nekompromisní výkon, který Neal dokázal skvěle zužitkovat na rovinkách i při rychlých výjezdech ze zatáček.
Navíc rychlost tohoto okruhu dá vyniknout aerodynamickým vlastnostem vozu a právě zde se výrazně projevil nejvyváženější poměr mezi vztlakem a odporem modelu Civic Type R v dané třídě. V režimu +R systém adaptivních tlumičů umožňuje pevnější a plošší jízdu a tím i rychlejší průjezd plynoucími zatáčkami okruhu v Silverstonu.
Matt Neal k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Skutečnou výhodu jsem u vozu Type R pocítil ve velmi rychlých zatáčkách, kde se projevila jeho stabilita daná aerodynamickými vlastnostmi a novým vyspělým systémem zavěšení. Do zatáček jako jsou Copse a Stowe na konci rovinky Hangar si můžete s naprostou jistotou uchovat vysokou vstupní rychlost.“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R Neal ještě dodal: „Není to jedna konkrétní věc, která z tohoto modelu Type R dělá nejlepší vůz v dané kategorii, jedná se o souhrn vlastností. Oproti předchozím modelům se jedná od základu o zcela novou platformu a Honda podrobně prozkoumala a zlepšila každou oblast. Od stability ovládání díky víceprvkovému zavěšení, přes aerodynamické vlastnosti, snížené těžiště, vůz je širší i delší, skvěle reaguje na řízení, až po přenos výkonu motoru, v každém směru bylo dosaženo pokroku.“
V jezdecké sestavě pro zbývající pokusy o překonání traťových rekordů v rámci výzvy Type R Challenge 2018 se představí bývalý mistr světa ve Formuli 1 Jenson Button (Spojené království), který v současnosti působí v sérii Super GT na vozu NSX, a jezdec mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko).
Pro nový vůz Honda Civic Type R je rekordní čas na okruhu v Silverstonu již čtvrtým jednokolovým traťovým rekordem, který si připisuje. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Následně jezdec mistrovství WTCR Esteban Guerrieri vytvořil na okruhu Velké ceny v Magny-Cours ve Francii nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 1,51 sekundy, a vzápětí Bertrand Baguette dosáhl ve stejném voze času 2 minuty 53,72 sekund na okruhu ve Spa-Francorchamps v Belgii.
Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.
4 komentáře
Stewee
Som len nepozorný alebo zámerne sa vyhýbajú zverejniť predchádzajúci čas? Dozvedel som sa z viacerých stránok to iste, že nový čas je najrýchlejší, ale o koľko som nikde nepostrehol. Takže teoreticky vylepšil ho o par tisícin sekundy???
Japan Cars
Máš pravdu, nikde to není. Ale našel jsem, doplním do článku. Bylo to hodně těsné. :-O
Stewee
Takže až takýposun o nebol, čo bolo cítiť aj zo správy… pochválili sa síce, že prekonali čas minulej generácie, ale závratne to nebolo. Ten rozdiel skutočne nemusí znamenať taký rozdiel v technike (aj keď vieme, že je veľký), stačí pár drobných chybyčiek, či jedna a rozdiel v časoch je na svete…
King
Tak zase si nemysli, že jel jedno ostré kolo. 😉 Ale tihle závodníci jsou stejně jako stroje, zvládnou jezdit kola s rozdíly v řádech setin, i já zvládnu zajet v intervalu dvou desetin. 😉 Nejčastěji se měří tak 3.-5. odjeté kolo, v té době už jsou pneumatiky zahřáté, ale ne přehřáté. Je ale taky otázkou, kolik stintů jeli. Určitě z obou aut vymačkali maximum.
Silverstone je dost rychlá trať, je hodně o motoru a dynamicky se 9G a 10G moc neliší. Navíc každý okruh sedne každému autu jinak. Ale rozdíl 0,5 s není zase tak malý. Vezmi si, že se okruhové závody jezdí na 20-25 kol. Když na každém kole získáš 0,5 s, je to 10-12 s. To je skoro jedna cílová rovika na okruhu v Mostě…
Ale hlavně – CTR X je daleko víc „user friendly“, víc si k němu dovolíš, což znamená, že v rukou méně zkušených řidičů, než je závodní jezdec, se bude rozdíl mezi auty zvětšovat mnohem víc.
Komentáře jsou uzavřeny.