Ariel Atom 4: nová generace s 320koňovým motorem Honda

Vypadá to, že je britský výrobce splašených trubek Ariel je s technikou Hondy, kterou používá pro svůj model Atom, maximálně spokojený, protože je tu jeho nová, už čtvrtá generace a opět bude využívat motor z Civicu Type R. V tomto případě však už z aktuální generace, což znamená, že jde o čtyřválec K20C1 s turbem o výkonu 320 koní a točivém momentu 400 Nm. Jedná se sice nikoli o jedinou, ale rozhodně největší změnu, jakou auto od představení v roce 1999 prošlo.

Motor pro potřeby lehkého atomu dostane nové mapování a k dispozici bude kontrola trakce a launch control. “Motory Type R byly v atomech během let dobře vyzkoušeny, lze se spolehnout na jejich sílu a naprosto bezporuchovou spolehlivost a to i v závodních podmínkách,” chválí Hondu šéf Arielu Simon Saunders. Nová generace atomu absolvovala samozřejmě spoustou dalších úprav v oblasti bezpečnosti, tuhosti konstrukce a prostornosti, ale jinak je to stále stejná nekompromisní hračka, jejímž cílem je hlavně pokořit konkurenční BAC Mono.

4 komentáře: „Ariel Atom 4: nová generace s 320koňovým motorem Honda

  • 13.7.2018 (8:49)
    Permalink

    Krásná hračka. Až budu mít v kolonce povolání napsáno rentiér…..
    Snad si i při uvedení příští generace bude Ariel pochvalovat dosavadní spolehlivost motoru, protože tenhle je – pokud se nepletu – první s turbem, předchozí byly atmosféry.

    • 13.7.2018 (16:16)
      Permalink

      predchozi byly s kompresorem tusim… mozna byla i atmo verze. Pak byla V8 (dva motory z hayabusy snad v sobe). Me by to mozna i stacilo se seriovou K20, i tak by to bylo dost zabavny, ikdyz pomalejsi. Snad se jednou svezu. Taky si to asi koupim jednou, az uvidim na svym ucte nejaky ty nuly navic 😀 (za cislem, ne pred)

      • 13.7.2018 (20:08)
        Permalink

        Tušíš správně 😉

    • 13.7.2018 (20:09)
      Permalink

      Atmosféry a kompresorová verze K20

Komentáře nejsou povoleny.