Best engines 2019: tři Japonci v nejlepší desítce!

Americký magazín Wards Auto zveřejnil výsledky své tradiční a respektované ankety 10 BEST ENGINES pro rok 2019. Redaktoři letos vybírali z 34 pohonných systémů a výsledkem je tato desítka nejlepších, ve které už se nestanovuje pořadí.

Japonské automobilky mají letos v elitní skupině tři zástupce – přesvědčily motory Toyoty, Hondy a Nissanu. A potěšit nás může, že dvou z nich si můžeme užít i u nás, což se v americké anketě nestává zase tak moc často.

Nejčastěji u nás budete potkávat hybridní systém i-MMD z Hondy Accord Hybrid a to proto, že jej už na jaře dostane hybridní CR-V. Má výkon 184 koní, točivý moment 315 Nm a jeho specifikem je, že většinu provozního času funguje jako elektromobil s range extenderem v režimu vyčerpaných baterií – spalovací motor pracuje jako generátor pro výrobu elektřiny. 

Druhým japonským hybridem je Lexus UX 250h, Ten dává z hybridního systému, tvořeného dvoulitrovým benziňákem a elektromotorem výkon 177 koní a porotci si pochvalovali jeho hladký stop-start a celkově příjemný projev a charakter.

Poslední japonský technický klenot se v Česku bohužel neobjeví, jde o dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benziňák Infiniti VC v proměnným kompresním poměrem, použitý v crossoveru QX50. Jeho výhodou nad konkurencí je slušný výkon 272 koní a točivý moment 390 Nm v kombinaci s nízkou spotřebou paliva.  

V elitní desítce japonským zástupcům dělali společnost také Korejci, Hyundai hned dvakrát díky modelu Nexo s palivovými články a modelu Kona EV, Evropa se to 10 Best Engines dostala jen s BMW X5 I6 3.0. Zbytek už pařil domácím značkám a porotci vůbec netroškařili: Chevrolet Silverado V8 6.2, Ford Mustang V8 5.0, Ford V6 3.0 Diesel Power Stroke a Ram 1500 V6 3.6.