Novinky

Evropa nařídila snížení emisí o 37,5 %! Koupíte si hybrid nebo EV?

Když se v říjnu letošního roku ministři životního prostředí států EU (tak nějak) shodli na snížení emisí automobilů v období 2021-2030 o 35 %, bylo jasné, že po roce 2030 na evropských silnicích už moc nových aut se spalovacími motory jezdit nebude. A já se ve své naivitě domníval, že to už je konečné rozhodnutí. Jenže není, realita je nakonec ještě horší. 🙁

V pondělí v noci padlo po devítihodinovém jednání konečné rozhodnutí, že se emise ve třetí dekádě 21. století sníží dokonce o 37,5 %, což už je de facto výsledek, který původně chtěl Evropský parlament (40 %). Užitkovým automobilům bylo nařízeno snížení o 31 %. Pro rok 2025 navíc platí ještě vedlejší cíl v podobě snížení o 15 % pro oba typy aut.

Trošku daleko o návrhu České republiky (25 %) ale i Německa, které jako největší evropský producent aut navrhovalo 30 %. Nejspokojenější tak mohou být ve Franci (35 %) a samozřejmě v EP. Ale buďme rádi, že zklamáni budou i ve Skandinávii, která požadovala redukci o 50 %…

Tak začněte pomalu přemýšlet, jestli začnete šetřit spíš na elektromobil nebo hybrid, popřípadě plug-in hybrid. A nebo ještě nějaký čas vydržíte se svými starými paštikami, než nám je definitivně zatrhnou? 🙁

6 komentářů: „Evropa nařídila snížení emisí o 37,5 %! Koupíte si hybrid nebo EV?

  • …anebo si nechame, co mame… 🙂
    A to nejen z fanouskovstvi a lasce k youngtimerum, ale jako dnesni novy a prumerne stary auta jsou taky dobry… co clovek potrebuje vic? Novejsi auta budou mit mozna vic infotainmentu apod. Ale vic auto to nebude, vic pohodlny taky uz nejak ne, atd. Novy auto vcelku neni uplne zas tak moc potreba. Staci se starat o to svoje. I financne to nevyjde hur nez koupe novyho co par let.

    • Velký zlom přišel před pár lety právě s infotainmentem, po stránce obyčejného ježdění už se toho asi moc vymyslet nedá. Všechno se průběžně vylepšuje, ale nic zásadního. Další významná změna přijde ještě před koncem téhle éry asi s autonomními systémy.

        • Auta uvedená na trh po roce 2010, tedy ta současná, dojíždějící, mají už tuhost karoserie velmi slušnou a ta nejnovější pak opravdu špičkovou (Civic X). Auta se samozřejmě budou i nadále vylepšovat, ale ta současná už s tuhostí (až na výjimky 😉 ) žádné problémy nemají.
          Předpokládám, že nové generace už půjdou spíše cestou snižování váhy a zvyšování tuhosti bude jen „aby se neřeklo“.

  • radek: na to ti staci ale i ty soucasny nebo i 5 let stary… na co kupovat ty, co prijdou ted behem par dalsich let?

    • Ahoj,

      promiň za pozdní reakci. Podle mě ta tuhost karoserie prodělává zásadní evoluci právě teď, viz třeba Japonci (rád dodám odkazy, pokud chcete projít detail):

      1) u Toyoty TNGA (zvýšení tuhosti 30% – 65%)
      2) u Subaru platforma přestavená 2017 (zvýšení tuhosti okolo 70%),
      3) u Hondy poslední platforma pro Accord/Civic (+24 percent torsional stiffness, +32 percent bending stiffness),
      4) u Mazdy skyactive a její další evoluce (nová CX-5 o 15,5% oproti staré, která už také byla na skyactive)

      A pokud nevezmu Japonce, tak třeba právě představené BMW 3 je o 25% tužší (v některých částech o 50%), (https://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/a25455977/2019-bmw-3-series-details/).

      A hmotnost přitom většinou klesá, protože se používá vysokopevnostní ocel.

      Tím výše nechci úplně říct, že tuhost karoserie je pro mě tak zásadní, že bych kvůli ní chtěl nové auto. Spíš jsem tím chtěl demonstrovat, že všechno nejde do háje, ale třeba karoserie se zlepšují mílovými kroky. A pokud bych si kupoval auto teď, pak bych opravdu chtěl něco z nové generace výše.

Komentáře nejsou povoleny.