/ Honda N-VAN e: první elektrické kei /

Co se zavádění elektrických aut do nabídky týče, Honda nějak moc nespěchá, takže i první miniauto kei na baterky přichází se zpožděním oproti Nissanu Sakura a jeho sourozenci Mitsubushi eK X EV. A vzhledem k zahájení prodeje až na jaře 2024 bude dost možná rychlejší i Toyota a Suzuki, ale jejich auta ještě nebyla oficiálně představena. Možná je trošku symbolické, že prvni kei od Hondy bude dodávka, stejným typem auta (T360) se před 60 lety spustila výroba osobních automobilů s rotujícím H ve znaku (když o necelého půl roku předběhla roadster S500).

Honda totiž právě představila typ N-VAN e. Jak napovídá označení, jde o elektrifikovanou verzi existujícího vozu N-VAN, dodávky, z jejíž variability jsem i po těch 5 letech na větvi. Ano, je trošku překvapivé, že elektrickou verzi dostává auto, které už by mělo směřovat k nové generaci, ale dodávky mívají delší život a N-VANu asi nic neschází. Když Honda jeho EV verzi oznámila, předpokládal jsem, že přijde o svou praktičnost a prostory pod podlahou padnou za oběť akumulátorům. Ale to se nestalo, N-VAN má pouze schod v zavazadlovém prostoru, jinak se vlastně nic nezměnilo.

Tedy vlastně změnilo. Honda N-VAN e se nabízí i ve dvoumístné verzi. Tedy dvoumístné – spíš 1+1místné, kde zcela chybí sedadla v levé části auta prostor, kam se skládala, lze využít pro náklad. Je ale možná, že v průběhu času tuto možnost začal nabízet i benzinový N-VAN. A abychom si odbyli i zbývající modifikace – N-VAN e dostal ovladače ventilace a klimatizace z nového N-BOXu a zvenku se odlišuje novým nárazníkem a maskou, ukrývající nabíjecí zdířku.

Honda zatím neuvedla výkon elektromotoru, ale asi ani nemusí, více než povolených 63 koní to nebude a méně zřejmě také ne, takže napínavější bude určitě hodnota točivého momentu, sakura má 195 Nm, tak to asi bude podobné. Elektrické hondy doposud prosluly poněkud poddimenzovanými akumulátory, tady to ale vypadá na opak. Zatímco zmíněný nissan má limit 180 km, N-VAN e má zvládnout „přes 210 km“. Nabíjení 6kW nabíječkou zabere kolem 5 hodin, ale díky Honda Power Supply Connector půjde připojit i k rychlonabíječkám. Očekává se základní cena kolem milionu jenů, tedy v přepočtu 150 tisíc korun.

1 komentář

Komentáře jsou uzavřeny.