Novinky

Toyota Supra: víme, proč má motor BMW. A víme také, jaký má zvuk!

Toyota se zatím v souvislosti s faktem, že je nové sportovní kupé Supra (A90) vlastně jen překarosované BMW, potýká spíše s kritikou, než s chválou a skalní příznivci značky kritizují zejména fakt, že auto nedostalo alespoň motor Toyota, byť za cenu, že by supra vyměnila tradiční řadový šestiválec za vidlicový. Nyní víme, proč se tak stalo.

Šéf projektu Supra Tetsuya Tada v rozhovoru pro Automotive News prozradil, že za to mohou právě příznivci značky. Ti se ve dříve provedených průzkumech vyjádřili, že u supry neočekávají nic jiného, než I6, ba dokonce to považovali za zásadní požadavek pro novou generaci kultovního sporťáku.

Jsem ochotný tomu věřit. Dokonce je mi i jasné, proč na tom příznivci značky, potažmo samotného modelu trvali – chtěli prostě Toyotu dotlačit k vývoji nového motoru, jenž by koneckonců nemusel být vyhrazen exkluzivně pro supru, mohl by jej využít také Lexus, jenž by jistě ocenil jeho vyhlášenou kultivovanost a absenci vibrací. Jenže tihle fanoušci určitě neměli ani nejmenší tušení, že se místo vývoje nového řadového šestiválce dočkají motoru z Mnichova…

No co, s tím už nic nenaděláme, můžeme se utěšovat, že Toyota alespoň poskytnutou techniku vyladila podle svých představ. A minimálně co se zvuku šestiválce týče, představy to nebyly vůbec špatné – poslechněte si, jak bude znít. Plné odhalení proběhne příští měsíc na autosalonu v Detroitu.