J.D. Power 2018: japonské značky dramaticky propadly ve spolehlivosti :(

J.D. Power oznámil výsledky studie spolehlivosti tříletých automobilů v USA (J.D. Power 2018 U.S. Vehicle Dependability Study) a až na výjimky dopadly japonské značky jak sedláci u Chlumce. Tou výjimkou je, asi nepřekvapivě, Lexus a Toyota.

Lexus (zase, už po osmé v řadě) celou anketu vyhrál se 106 závadami na 100 vozidel, Toyota se s Porsche dělí o druhé místo, když si polepšila z loňského devátého! Další japonskou značkou v pořadí je Infiniti – jedenácté, když meziročně spadlo ze čtvrté pozice. Poslední značkou, která se pohybuje nad průměrem, je 14. Subaru, které výrazně poskočilo z loňské 25. pozice.

Zbytek japonských automobilek figuruje ve spodní části žebříčku – Nissan 15. (pád z 11. příčky), Honda 18. (pád z 12. místa), Mitsubishi 20. (vloni 26.) Mazda 21. (vloni 14.) a Acura 26. (vloni 20.). Polepšily si tedy pouze tři automobilky. To by mě zajímalo, co se to v USA děje…

Lépe samozřejmě tím pádem nevypadají ani top pozice v jednotlivých kategoriích. Kromě lexusů a toyot se tam dá narazit už jen na Infiniti QX50, Nissan Frontier a Nissan Versa. Mazda MX-5 se dostala do statistiky jen proto, že už tam jiné malé sportovní není a i tak skončila až za Mini Cooperem!!! Vůbec netuším, co mohlo tyto výsledky způsobit. Přemýšlím, jestli není 1. dubna…

2 komentáře: „J.D. Power 2018: japonské značky dramaticky propadly ve spolehlivosti :(

  • 17.2.2019 (16:30)
    Trvalý odkaz

    No a nemohly by za tím být u Hondy problémy s novým 1.5 turbo (naředění oleje) a asi v menší míře potíže manuálem v CTR? Protože to se obojí projevuje u úplně nových aut a 1.5 turbo je v obrovské spoustě nových Hond, tak by to možná mohlo se statistikou aut do tří let dost zamíchat. Nebo to ještě moc nové a projeví se to ve statistice až později?

    • 18.2.2019 (20:08)
      Trvalý odkaz

      Co se týče ředění oleje s benzínem, tak s tím mají problémy všechny automobilky, které používají motory s přímým vstřikem – ne jen Honda. Je to daný technologií, takže ve větší či menší míře je problém všude. Navíc v dnešní emisní eko době se používají oleje 0W20 apod, což „problému“ moc nepomáhá….

Komentáře nejsou povoleny.