Mazda3 Skyactiv X: v Japonsku za 25% příplatek

V Evropě už má nová Mazda3 kompletní ceník i technické parametry a je třeba říci, že nový motor Skyactiv-X je naceněný vcelku rozumně – tak, že představuje logický krok vzhůru ve srovnání se základním G120. Ale v Japonsku je to překvapivě jinak.

Tam Mazda oznámila zahájení prodeje Sky-X na závěr letošního roku a automobilka začíná přijímat objednávky, přičemž zákazníky připravuje na to, že auto s novým motorem bude stát o 25 % více, než verze s běžným 155koňovým dvoulitrem! Stále také dělá tajnosti s technickými parametry, přestože pro evropské trhy už jsou známy. Je to jen marketingová hra nebo něco víc?

Už dříve se objevily spekulace, že by Skyactiv-X pro Ameriku (a dost možná i pro Japonsko) měl být trošku jiného ražení, než ten evropský. V této části světa dostupná verze by měla být naladěna s ohledem na přísné emisní limity a verze pro USA/JPN by se mohla trošku více odvázat a přinést více výkonu výměnou za o něco vyšší spotřebu. Pak by dávalo dramatické zvýšení ceny smysl. Pokud ale budou zachovány evropské parametry, pak navýšení ceny o čtvrtinu při nárůstu výkonu o 26 koní a točivého momentu ani ne o 10 Nm je naprosto nesmyslný krok.

3 komentáře: „Mazda3 Skyactiv X: v Japonsku za 25% příplatek

  • 28. 5. 2019 (20:35)
    Trvalý odkaz

    Nesmyslný krok? GT-R Egoist: základní GT-R cca 8M JPY, Egoist 15M JPY. Jako jo, titanový výfuk určitě něco přinesl, dvě-tři extra krávy na palubce a stropnici nejsou zadarmo, karbon zvenku vypadá pěkně a kovaná kola taky dost dobrý. Ale kolik lidí v Evropě by to dalo? Japonec se na to dívá jinak, takže pokud se mu dobře prodá, jak je Skyactive X cool a in, vybalí peníze a ještě si bude mlaskat.

    • 29. 5. 2019 (8:19)
      Trvalý odkaz

      Jistě, ale asi uznáš, že GT-R Egoist nebo NSX-R přece jen nejsou to samé jako Skyactiv-X v kompaktu. 😀

      • 29. 5. 2019 (9:50)
        Trvalý odkaz

        King: to samé to není, ale princip je stejný. Mohl jsem jako příklad uvést Hondu S660 a nějakou tu limitku s červenou střechou, ale tam si nepamatuju přesné ceny, u toho GT-R ano. Samozřejmě, že u levnějšího auta ten příplatek není dvojnásobný, ale je tam a často velký za věci, které by u nás nikdo nezaplatil. To stejné platí o S X, mě to prostě nepřekvapuje.

Komentáře nejsou povoleny.