Novinky

Za tři roky nejvíce ztratí hodnotu …Honda Legend

Pořízení nového auta není úplně dobrá investice. Ne náhodou se říká, že už s opuštěním showroomu přišel nový majitel auta o desítky, někdy i stovky tisíc korun. Nejvíce jsou ztrátou hodnoty postiženy vozy prémiových značek a americký web iseecars sestavil desítku aut, na kterých proděláte po třech letech od pořízení nového auta nejvíc. A nebo naopak vyděláte pořízením příslušné ojetiny, to už je čistě otázkou pohledu na věc.;-)

Zatímco průměr autoprůmyslu je (v USA) u tříletých aut 38,2% ztráta hodnoty, nejhorší desítka se pohybuje kolem 1,4-1,5 násobku této hodnoty. A luxusní sedan Honda Legend (prodávaný jako Acura RLX), je v tomto žebříčku jedničkou, když ztratí v průměru 55,8 % ceny. Tahle statistika nejspíš už tak poskrovnu prodávanému autu moc nepomůže…

Japonskou stopu v této hitparádě najdeme ještě v kategorii SUV, pick-upů a elektromobilů a ve všech případech se o to postaral Nissan. Mezi nejhůř si držící cenu v rámci SUV se probojovalo Infiniti QX80 (druhé nejhorší, ztráta hodnoty 49,1 %) a Infiniti QX60 (10. místo, ztráta hodnoty 46,9 %).

Kategorie velkých pick-upů je dost omezená, takže není problém se umístit v jakémkoli srovnání, nicméně Nissan Titan je po třech letech ze všech nejzajímavější koupě, protože ztratí 45,9 % ceny. Že je obecně problém prodat ojetý elektromobil, se všeobecně ví a přesvědčí se o tom i majitelé Nissanu Leaf, jenž má třetí nejvyšší ztrátu hodnoty – 59,6 %. Pokud vás zajímají detaily žebříčků, najdete je od odkazem v horní části článku.

8 komentářů: „Za tři roky nejvíce ztratí hodnotu …Honda Legend

  • Takze prvni RLX ztrati 55,8 % a druhe QX80 49,1 %. To se RLXku podaril docela naskok 🙂
    Uz by do toho meli poradne bouchnout a udelat nejake podarene a i dobre prodavajici se auto. Ja vim, to se lehce rika.

  • Tenhle výsledek se mi líbí. 😉
    Ještě odstranit clo a DPH a šup sem s ním.

  • Že bude i ta zrůda MKZ lepší, to bych nečekal. Holt „smart luxury“ je prostě smart, to bude ještě chvíli trvat, než se z toho Acura vzpamatuje.

    • Ona je otázka, jestli se to nezlepší s ojetými f/l verzemi, ty vypadají k světu.

      • Kdy vlastne byl ten FL? Ja co jsem kdy videl RLX, tak jsem jej skoro vzdycky prehlidnul. Kdyz uz nic jineho, tak ten design je hrozne nezajimavy. Skoda, ze tenkrat nepokracovali v tom stylu co melo TL. Za tim jsem se vzdycky otacel a slintal 🙂

Komentáře nejsou povoleny.