Novinky

Dealeři nestydatě předražují Nissan Z. A nejen ten…

Nedostatek nových aut, způsobený covidovými uzávěrami a nedostatkem čipů (a dalších komponentů) nezvyšuje jen ceny ojetin, ale má i devastující vliv na ceny sportovních aut na volném trhu. Zatímco u nás se ceny nových aut u dealerů drží na oficiálních ceníkových cenách a zákazník i přesto zkoumá, co ještě může dostat zadarmo nebo se dožaduje slevy, v Americe je situace jiná. Tam konečnou cenu určuje dealer, je čistě na jeho libovůli, jakou na autě bude mít marži.

Za normálních podmínek by tržní principy ceny srovnaly na úroveň cen doporučených (MSRP), ale auta nejsou a dealeři mají žně. U Nissanu Z je MSRP 53 tisíc dolarů, ale v současnosti není možné jej koupit za méně, než 83 tisíc. Ano, 30 000 dolarů je víceméně minimální marže, řada dealerů se toho ale opravdu nebojí, není problém najít Nissan Z za více než 100 000 dolarů (+50 k) a rekordmanem je asi prodejce Scott Evans z Georgie, jenž si přihodil více, než 65 tisíc dolarů! A auto se i přesto prodalo!!! Za nějakých 130 tisíc dolarů v Americe koupíte (ceníkově) Porsche 911 Targa 4 a ještě si za 4 tisíce dolarů můžete dopřát nějaká ta „extras“. A kdybyste přihodili ještě 27 tisíc, mohli byste si ještě před dvěma lety koupit Acuru NSX! To je samozřejmě od dealerů krátkozraké, taková politika může Nissan Z úplně pohřbít a imageově silně uškodit celé automobilce.

A Nissan bohužel není jediný. Kupříkladu za lehce sportovní sedan Honda Civic Si ($28 100) se běžně přeplácí 8-10 tisíc dolarů, tedy o třetinu více a kolem 10 tisíc si přihazují i prodejci Toyoty na kupé GR86. Honda Civic Type R se prodává teprve pár dní za MSRP 42 895 dolarů, ale nejodvážnější dealeři si už přihodili 50 tisíc! Podobný vývoj lze očekávat také u Toyoty GR Corolla. Momentálně tedy fakt není dobré období pro nákup japonského sportovního auta. 🙁

4 komentáře: „Dealeři nestydatě předražují Nissan Z. A nejen ten…

  • Otázkou je, jestli je lepší, když to dealer prodá o 200-300k na cenou v ceníku nebo to za tu cenu hodí do inzerce překupník. Stačí se podívat na ceny GR86 – v ceníku 930k, v inzerci 1.25M… Výsledek pro zákazníka stejný nebo i horší, přecejen nekupuje od dealera, ale od kdoví koho.

    Nicméně ty mark-ups na Zetko jsou naprosto masakrální, čekal bych tak 10-15k USD max, příplatek 30k a víc je neskutečný. Mimochodem, srovnáváš to s Porsche, ale nebude to u nich taky podobné, tedy že reálná cena nebude jak za Zetko, ale taky o nějaký ten peníz vyšší?

    Bohužel to bude mít jeden neblahý následek a to, že za tyto ceny sem samozřejmě nikdo z USA zetko nepřiveze. Říkal jsem si, že by mohlo být aspoň k vidění, ale představa, že to tady stojí 2-3 mega je samozřejmě úplně mimo, v konzervativní Evropě tyto peníze za Zetko nikdo nedá.

  • Klasický tržní mechanismus. Když je poptávka a není velká nabídka tak hádej co se asi stane? Je to jako s nemovitostmi. Myslím, že vlastnit auto bude luxus.

    • Ještě doplním zajímavost. Nedávno jsme měli ve schránce dopis od soukromého investora s cenovou nabídkou za náš dům a nestačili jsme se divit jakou obří sumu nabídnul. No zakroutili jsme hlavami a slušně mu odepsali, že s poděkováním nabídku nepřijímáme. To je jako s těmi limitkami, ty mají předpoklad vysoké tržní ceny. Stejně jako dům na pěkném místě.

    • Legend: kdyby sis můj příspěvek přečetl, zjistíž, že nepíšu o mechanismu, ale pouze o tom, jak vysoko se to vyšplhalo.

      Soudruzi z brusele pro nás mají připravený šérink, grýndýl a další fašistické praktiky. Tuším to byl soudruh Šváb z WEC, který nám slibuje „šťastnou budoucnost, kdy nebudeme nic vlastnit“. Zjevně to k tomu směřuje a snížení nedostupnosti majetku je prvním krokem, jak odříznout ty, kteří nemají, aby ani neměli. Další na řadě budou ti, kteří mají – bude nutné jim to s pomocí socek nějak elegantně sebrat, však my už tu znárodnění měli, takže víme, že to jde a funguje. Stačí to zabalit do vegansko-elektromobilních grýndýl sraček a ono se to prosadí. Lidi jsou kreténi, jak ukázalo covidfašismus.

Komentáře nejsou povoleny.