F1 2019: Honda má první a třetí místo v Německu!
Kdo by si to na začátku letošní sezony pomyslel – Honda v šasi Red Bullu nejen že se objevuje poměrně často na stupních vítězů, ale v Rakousku se dokonce dočkala prvního letošního vítězství (naposledy se radovala před 13(!) lety v Maďarsku díky Buttonovi). A o dva závody později je tu druhé vítězství!
Max Verstappen vyhrál také Velkou cenu Německa na Hoceknheimu a pokud by jeho tempo nezkazil safety car, zvítězil by s pořádným náskokem. Slibná už byla kvalifikace, kde si vyjel druhé místo, byť i zásluhou problémů Ferrari, týmový kolega Gasly vybojoval čtvrté místo na roštu. Toro Rosso tradičně moc nepředvedlo – Kvyjat startoval 14. a Albon 16. Ale závod ovlivnil déšť a děly se věci….
Pokud máte možnost, určitě si GP Německa pusťte ze záznamu, rozhodně to stojí za to. Špatný start v podání obou Red Bullů, respektive celé pravé strany startovního roštu, následovala spousta smyků, havárii, vyjetí SC, ale koneckonců i předjíždění. A výsledkem bylo vítězství Maxe Verstappena, jenž k němu přidal i nejrychlejší kolo závodu. Formu Hondy v Německu potvrdil třetím místem Daniil Kvyjat z Toro Rosso (jeho první pódium po 11 letech) a úspěchem je i šesté místo jeho týmového kolegy Alexe Albona. Moc nechybělo a body bral i Pierre Gasly za sedmé místo, ale v závěru kolidoval s Albonem a odstoupil. Ovšem už jen fakt, že obě Toro Rosso (a McLaren a Racing Point!) jely před ním, je dost smutná skutečnost…
Proslýchá se také, že by Honda mohla dodat novou, výkonnější verzi motoru už příští závod v Maďarsku, tak uvidíme, co to s formou Red Bullu a Toro Rosso udělá.
P | Jezdec | Tým | Čas/ztráta | Kola | Body |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:44:31.275 | 64 | 26 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 7.333 | 64 | 18 |
3 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 8.305 | 64 | 15 |
4 | Lance Stroll | Racing Point | 8.966 | 64 | 12 |
5 | Carlos Sainz Jr. | McLaren | 9.583 | 64 | 10 |
6 | Alexander Albon | Toro Rosso | 10.052 | 64 | 8 |
7 | Romain Grosjean | Haas | 16.838 | 64 | 6 |
8 | Kevin Magnussen | Haas | 18.765 | 64 | 4 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 19.667 | 64 | 2 |
10 | Robert Kubica | Williams | 24.987 | 64 | 1 |
11 | George Russell | Williams | 26.404 | 64 | |
12 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 42.214 | 64 | |
13 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 43.849 | 64 | |
14 | Pierre Gasly | Red Bull | 61 | ||
– | Valtteri Bottas | Mercedes | 56 | ||
– | Nico Hülkenberg | Renault | 39 | ||
– | Charles Leclerc | Ferrari | 27 | ||
– | Lando Norris | McLaren | 25 | ||
– | Daniel Ricciardo | Renault | 13 |
McLareny mají lepší motor, takže zrovna tady bych neřekl, že je na vině Gasly, Honda proti Renckovi prostě nemá šanci. Ale že je před ním Juniorka s tragédem Kvjatem… Jeho výraz na pódiu je taky dobrej, něco jako „ty vole co já tady?“.
Bottas promarnil šanci, je to takovej „věčně druhej“ jezdec, něco jako Baryk, když nosil vodu Šumákovi.
Jsem zvědav na další závody, celej RB a TR mi kromě Verstappena přijde marnej. Co takovej Raikkonen? Ten by z té mizérie jménem Alfa Romeo utéct nechtěl? Podle mě by v RB mohl něco zajet. Do TR by to taky slušelo někomu schopnějšímu, aspoň mladej Sainz nebo Kubica. Nebo resuscitovat někoho z minulosti – Button (beztak ho vyhrávání v JP nebaví, už je přejezenej suši), Sato, Massa, Webber…?
kecas blbosti. Renault ma len lepsi kvalimod ale v pretekoch su horsi + honda je spolahlivesia a doterajsie vymeny motorov boli len kvoli vylepseniam.
Danny: Přesně jak píšeš. Lepší motor Renault nemá.
😀 😀
Vládo nepřivolávej do Redbullu dinosaury. Kubica jede prd u Williamsu a nebýt sponzorů, tak je dávno venku. Albon i Kvjat jezdí celou sezónu slušně. Gasly na to nemá a příští rok ho nevezmou ani do TR.
Saint je jako Hulkenberg, takovej lepší průměr.
v kvalifikaci verstappen posledni dva zavody byl do dvou desetin od pole position, po upgradu ve francii ta honda slape fakt dobre uz se da srovnat s mercedesem a letos nemeli jednu jedinou poruchu renault uz jich mel sedm letos