Subaru Outback zcela ovládlo Ameriku: prodává 17 z 20 kombi

Přestože i v Evropě zákazníci utrácí více a více za SUV, vozy s karoserií kombi jsou zde stále dost populární. Celých 72 % všech ve světě prodaných kombi končí v Evropě. Ve Švédsku činí jejich tržní podíl 32 %(!), ve Finsku 25 % a na třetím místě s 23 % je Česká republika, před Německem s 18 % a Dánskem se 17 %. Ani zdaleka tedy neplatí, že kombíky jsou jen pro potrhlé české chalupáře, respektive východoevropské socky, jak odpůrci kombíků rádi jízlivě komentují. I když další tři příčky v pořadí patří zbytku Visegrádské čtyřky – Slovensku (16 %), Polsku (15 %) a Maďarsku (14 %), pak ale následuje Norsko se 13 % a Top 10 uzavírá Slovinsko s 12 procenty.

V Americe je ale situace úplně jiná. Časy, kdy kombíky byly hrdiny hollywoodských filmů, ať už to byl National Lampoon´s nebo třeba Krotitelé duchů, jsou dávno pryč a teď zaujímají pouhých 1,4 % trhu. Na tom by nebylo nic až tak zajímavého, kdyby tento segment nebyl de facto záležitostí jednoho jediného auta. Ne, že by se kombi v USA nenabízela (má je v nabídce mimo jiné Mercedes, Volvo nebo Audi), jen je nikdo nekupuje. S jedinou výjimkou – Subaru.

Z 1,4% podílu kombi v USA patří 1,2 % modelu Subaru Outback, což, převedeno do řeči čísel znamená, že z 20 prodaných kombi se jmenuje 17 Subaru Outback! Určitě není náhodou, že má úspěch auto s výrazně zvýšenou světlostí (překonává mnohá SUV), off-roadově působícím oplastováním a pohonem všech kol, ale podobné verze najdeme i v nabídce evropských automobilek, takže to asi nebude jediný důvod. Ať už je za tím cokoli, jedno je jisté – Subaru Outback je králem kombi v Americe. 🙂 To ale bohužel nic nemění na tom, že kombi i v Evropě (i zbytku světa) ztrácí dech a na velký návrat to v blízké budoucnosti nevypadá.

Pár dalších zajímavých informací najdete v dokumentu CNBC: