Novinky

Datsun Fairlady 1600: famózní restomod klasického roadsteru

Počátkem šedesátých let, kdy si Toyota s Hondou hrály se sporťáky s motorem menším, než litr (u Toyoty kupé Sports 800, u Hondy kupé a roadster S800), nabízel Nissan otevřený sporťák, který snese, minimálně tedy co se motorizace týče, srovnání i se současnými roadstery – Datsun Fairlady 1600 (nebo také Datsun Sports, případně Datsun 1600 Roadster). Vyráběl se v letech 1966-1970, ale fakticky existoval už od roku 1963, jen měl motor o objemu 1,5 l/77 k) a souběžně v letech 1967-1970 existoval jako 2000 roadster s dvoulitrem o výkonu 137 koní, na který navázal kultovní 240Z).

A Datsun Fairlady 1600 z roku 1966 se stal objektem restomod (renovace + modernizace) úpravy od japonské firmy Japanese Classics , inspirované závodními auty z počátku šedesátých let. Tu charakterizuje zaoblený větrný štítek namísto čelního skla a decentně vytažené blatníky, společně se sníženým sportovním podvozkem, límcovými čtyřpaprskovými koly, noovu maskou chladiče a splitterem, jenž nahradil chromovaný přední nárazník. Karoserie dostala vkusný šedozelený lak.

Červeno-černo interiér s custom sedadly a zavazadlem je zhotoven z kůže Relicate, na šedé palubní desce se nachází custom ovladače a přístroje s chromovými rámečky. 96koňová šestnáctistovka byla nahrazena Autechem upraveným dvoulitrem SR20DE s pětistupňovým manuálem a výkonem 200 koní.

Jeden myslel na “Datsun Fairlady 1600: famózní restomod klasického roadsteru

  • tak toho jsem fanouskem.

Komentáře nejsou povoleny.