Mazda upřesňuje specifikace nového evropského motoru G150

Mazda se před nedávnem chlubila obchodním úspěchem motoru Skyactiv-X v Evropě, proto bylo trochu překvapením, že se rozhodla nabídku motorů CX-30 a Mazda3 rozšířit o motor Skyactiv-G o objemu 2,0 l o výkonu 150 koní, jenž zájem o novou techniku přece jen trochu naředí. Na druhou stranu mezi G120 a G180 byla poměrně velká mezera a G150 ji pěkně vyplňuje.

Ačkoli by se mohlo zdát, že G150 není žádnou novinkou, ve skutečnosti …je. Nejde totiž o G150, známý z CX-3, ale o Skyactiv-G 2.0 150 M Hybrid, tedy silnější verzi stávajícího G122 M Hybrid. To znamená, že disponuje 24V elektrickým obvodem se silnějším, 5,8kW startérem v roli pomocného generátoru a silnějším akumulátorem v kombinaci s technikou odpojování dvou válců při nízkém zatížení pohonné jednotky.

Díky tomu má stejnou papírovou spotřebu jako G122, ale – a to je ta zajímavější informace – také lepší dynamiku. Mazda Skyactiv-G 2.0 150 M Hybrid má povědomý výkon 150 koní při 6000/min, ale točivý moment oproti dosavadní G150 vzrostl z 206 na 213 Nm navíc až při 4000/min, takže bude motor o poznání točivější.

U Mazdy 3 už nový G150 M Hybrid figuruje v českém ceníku a ukazuje se, že po stránce dynamiky (0-100 km/h) bude zhruba uprostřed mezi G122 a X180. A co se ceny týče, způsobí možná některým zákazníků slušný bolehlav. 😉

2 komentáře: „Mazda upřesňuje specifikace nového evropského motoru G150

  • 28.1.2020 (12:21)
    Trvalý odkaz

    výkon 150 koní při 600/min 😉

    • 28.1.2020 (17:51)
      Trvalý odkaz

      😀 dík

Komentáře nejsou povoleny.